Gå til innhold

Skuffet over 3D ultralyd på Oslo city

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk ikke sett kjønnet da vi var på ultralyd på Ullevål fordi hun lå så stille med ryggen til hele tiden mens vi var der. Vi fikk ikke sett ansiktet skikkelig heller, men de fikk sjekket at alt det medisinske var i orden, så da var det jo ingen grunn til at vi skulle få komme tilbake dit.

Siden vi var så veldig nysgjerrig på kjønnet, og gjerne ville se mer av ansiktet bestilte vi time for 3D ultralyd på legesenteret på Oslo city. Det var jo stor stas å få vite at det var en jente, utover det var jeg litt skuffet. Det er jo ganske dyrt, så man forventer jo at det skal være bra. Jeg syntes bildet var mye dårligere der enn det jeg husket fra Ullevål. Det var blast og dårlig oppløsning på skjermen, synes jeg. Vi fikk se ansiktet, og fikk med masse bilder og film hjem, men det var ikke så stort når de var så uskarpe og sånn. Jeg lurer på om de har dårligere utstyr der, enn de har på Ullevål?

Er det noen som har prøvd flere steder, og vet om noen steder privat i Oslo som har godt utstyr så man får bra bilder?

(Så kan vi prøve et annet sted på neste barn).

Det kan kanskje komme an på legen også om de er flinke til å få fram bra bilde, jeg vet ikke. Legen var veldig hyggelig og positiv, men han snakket dårlig norsk, og veldig fort, så jeg skjønte nesten ikke noe av hva han sa. Spurte et par ganger når jeg følte det var snakk om noe viktig, men når jeg hadde fått på det rene at det var helt sikkert at det var en jente, bare ga jeg opp og nikket og smilte bare til alt han sa.

Jeg var også skuffet over at det ikke var plass til at mannen min satt ved siden av meg. På Ullevål satt han og holdt meg i hånden, og vi så på den samme skjermen, og følte at dette var en koselig ting vi gjorde sammen. Her stod benken helt inntil veggen på den siden legen ikke satt, så mannen min ble sittende helt i andre enden av rommet, og ble helt utenfor. Vi kommuniserte ikke noe oss imellom mens vi så på, det var bare legen som snakket med meg, som om mannen min ikke var der. (Mannen min skjønte heller ikke hva legen sa).

Det var forsåvidt verdt 1300 kr å få vite at det var en jente, men det var ikke mye å se på, synes jeg...

Mye cred til Ullevål sykehus, da. Der var det veldig bra ultralyd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på tidlig UL på Oslo City (bare fordi jeg var nysgjerrig i uke 11).

Betalte 1150,- og var inne der i 5-6 minutter. Møkk. Dårlig plass også, ja.

Meen, med førstemann var vi på 3D UL på Majorstuaklinikken og var veldig fornøyde der! Så aldri mer Oslo City for vår del ;-)

Men grattis med jente i magen ;-)

Skrevet

Vi var på 3D med førstemann hos Peter Molner på Oslo city. Jeg var kjempefornøyd. Fikk kjempefine bilder og filmer, og jeg anbefaler plassen for andre.. Synd dere hadde dårlig opplevelse:(

Skrevet

Anbefaler Familieklinikken på Majorstua, veldig hyggelig jordmor som tar seg god tid, og du får både bilder og film i god kvalitet. Mener det koster 1200 kr

Skrevet

Titter innom fra 3.trimester.

Jeg vil anbefale Ultralydklinikken på Lysaker Torg. Tre stopp med toget fra Oslo S. Det var en helt fantastisk opplevelse!

Vi har også vært på ultralyd på Oslo City og Ullevål, men den kunne ikke måle seg med den på Ultralydklinikken.

Det kostet 1000 kroner, da var vi inne i litt over 30 min. Legen er veldig hyggelig, lokalene er superkoselige. Du ser bildene på en stor flatskjerm på veggen, så dere kan sitte ved siden av hverandre. Fikk med bilder og film hjem. Bildene våre hadde veldig bra kvalitet synes jeg, ser tydelig trekkene i ansiktet hennes. Jeg synes at hun ligner på meg:)

Ble nesten reklame dette, men det var virkelig verdt pengene.

Men jeg er litt usikker på hva som er grensen for å komme dit, jeg tror ikke de anbefaler 3D ultralyd før i rundt uke 27. Da blir det visst best bilder.

Skrevet

Sist jeg var gravid var vi på Oslo city og vi var også ganske misfornøyde.

Har ikke anbefalt det stedet til noen..

Skrevet

I mitt første svangerskap, som endte i en MA, var jeg på UL på Oslo City i uke 8. Da sa legen at alt så helt fint ut. Senere viste det seg å være en sjelden tilstand som kalles partiell blæremola, som i følge min nåværende gynekolog er lett å oppdage på tidlig UL, så jeg er ikke særlig imponert, nei...

Skrevet

Vi var på 3D ultralyd i går på Majorstuklinikken og da var jeg bare i uke 24+6 etter termin fra ordnær ultralyd men ble satt frem 3 dager. Det var en helt fantastik opplevelse! Vi fikk supre bilder, vite kjønnet på babyen som er en jente:-) og servicen var topp. Legen sa at det egentllig var et ideelt tidspunkt for 3D ultralyd i begynnelsen av uke 25. Jeg kan virkelig anbefale Majorstuklinkken, pappa`n hadde orkesterplass ved min side og han var også strålende fornøyd:-)

Skrevet

Hei :)

Jeg var også på UL på Oslo City i uke 7 pga av blødninger og de kunne ta meg inn med en gang. Var inne i 3 min og fikk bekreftet at alt var bra. Hun tok seg ikke tid til noe, men vi var bare så fornøyd med tanke på at nurket levde og at vi hørte hjertelyd. Hadde jeg skulle vært der i en annen forbindelse hadde vi overhode ikke sett på opplevelsen som positiv. Man betaler dyrt og de tar seg overhode ikke tid.

Når det gjelder 3D har jeg bestemt meg for Ultralydklinikken på Lysaker som nevnt over. Har hørt flere som er meget fornøyde der og har vært der med både barn nr 1 og 2. De tar seg god tid for at man skal få bra bilder, blir ikke bildene bra får du faktisk komme tilbake gratis på ett senere tidspunkt hat jeg hørt om nurket ikke snur seg osv når du er der. De er visst veldig flinke der og man blir tatt godt vare på :)

Lykke til ved neste 3D, og støtter deg i opplevelsen på Oslo City !

Skrevet

hei...

Jeg har jobbet på oslo city legekontor, er ikke noe særlig fornøyd det plassen. jeg kan anbefale lillestrøm gyn hvis man har tenkt å ta en ekstra ultralyd. de er så billige enn andre steder. Med henvisning så tar de 100 kr og uten henvisning så tar de 600 kr. Har hørt masse positivt av andre som har vært på det stedet.

Eller syns jeg de på byporten legekontor er også hyggelige og anbefales.

Skrevet

Hei! Jeg var på Oslo City denne uken. Grumsete bilder og dårlig video, i tillegg stresset legen voldsomt da vi var der. SKal ikke tilbake og anbefaler folk heller å reise andre steder.

Skrevet

Kjempe fornøyd med da vi var der for 2 år siden hos dr. Peter M.

Han var kjempe hyggelig, og gjorde timen til en flott opplevelse både for meg og min kjære. (som da også fikk sitte sammen med meg) Var veldig grundig og og fikk flere bilder printa ut og mere på DVD samt filmsutter. Var i uke 16 og hadde morkaka forran. Men fikk flott bilder fordi om.

Hadde vært på tidelig UL på Ullevål hvor vi var veldig fornøyde. Men på den ordinære der kom vi til ei som ikke var det stort hyggelig. Og da ble vi ekstra glade for at vi hadde tatt en privat 3d bare 2 uker før. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...