Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Jeg har begynt å trene igjen. Må gå ned noen kilo så passer på maten også. Godterier kun en dag i uka, og ellers prøver jeg å spise lite og ofte. Også trener jeg 3 ganger i uka. Leste på en blogg nå at f.eks på en zumbatime forbrenner man 370 kcal ca. Det blir ikke mange kcal i uken. Man forbrenner vel mer i løpet av dagen? Hvis dere skjønner. Man skal jo forbruke mer enn man tar inn, men man må spise sinnsykt lite hvis det er det man forbrenner. Nå virker jeg veldig dum, men er ikke lett å formulere. Hvor mye må man trene for at det skal ha god effekt? Orker ikke 3 timer om dagen annenhver dag, eller trene hver dag. Men holder 3 ganger i uka?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Du forbrenner mellom 1800 og 2000 kalorier pr dag, om du ikke bare sitter i ro da. Plusser du på en zumbatime forbrenner du 370 kalorier ekstra. Trener du zumba 3 ganger i uken forbrenner du 1110 kalorier mer i uken enn du ellers ville gjort=)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Er det slik at når man trener så forbrenner man enda mer i hverdagen enn man hadde gjort hvis man ikke trener? Utenom det man forbrenner på trening. At forbrenningen får et boost?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Om du trener styrke får du mer muskler, og det er musklene som forbrenner fett. Jo mer muskler, jo høyere forbrenning=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå