* 5 om dagen * Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 har vært igjenom en endring for min egen del i de siste ukene, og i dag, er vel den verste dagen jeg skal igjenom føre så langt. mine endringer de 4 siste ukene: kuttet ut cola, det går veldig greit, ikke noe problem, drikker heller masse vann. mistet noen kilo, ikke så mange men kanskje 4-6 kilo. begynt på champix, for 13 dager siden, det er røykeslutt tabl på resept, for de som ikke vet det. og i dag, er min 1 røykefrie dag, på over....hold dere fast....30 år... så jeg jobber med meg selv hele tiden, men det går bra....kommer jeg over denne dagen,noe jeg skal, uten røyk, så skal jeg klare det. mannen sluttet for 14 dager siden, uten medisiner, han er så flink atte... har bare ++++ med dette å slutte å røyke,og at vi tilsammen sparer 53000 pr år.... phuuuu.....godt å få det ned en plass..... jeg vet det er ei til her inne som går på champix, og lurer på hvordan det går med deg ????
Knøttefrøken Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 har ikke så mye å tilføye annet enn at du er KJEMPEFLINK!!!! :-) Lykke til på veien til en bedre helse!
Gjest amandine Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Så flink du er! Vet du hva jeg angrer på at jeg ikke gjorde da jeg sluttet i sin tid? Jeg angrer på at jeg ikke tok pengene jeg ville brukt hver dag på røyk og satte til side, sånn at jeg kunne premiert meg selv og hatt noe ordentlig fint å strekke meg etter. En venninne av meg gjorde det, og etter et år kjøpte hun seg DEN veska. DEN ene som hun skal kose seg med i mange år, og hver gang hun bruker den, altså hver dag, sender hun et lite klapp på skuldren til seg selv fordi hun er så flink og har sluttet å røyke.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Du er skikkelig flink!!!!!! Jeg skal slutte å røyke på tirsdag.... Gru-gleder meg.. Kanskje vi kan oppmuntre hverandre litt fremover? )
* 5 om dagen * Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2011 :-) klokka går sent, og jeg er urolig i kroppen, men jeg har klart meg enda :-) jeg skal ikke røyke..... ja, det kan vi vettu...er det du som jeg har sett her inne som også har gått på champix?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Nei, har ikke gått på champix og tenkte å prøve uten også. Leser boken "Endelig ikke røyker - for kvinner" og håper den gjør susen. Skal ikke slutte før boken er utlest, så må virkelig henge i så jeg blir ferdig til tirsdag... :oS
* 5 om dagen * Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2011 yessss !!! tusen takk dere...alt hjelper :-))
Snakkelittmeddeg Skrevet 28. januar 2011 #9 Skrevet 28. januar 2011 Kan det være det var meg?? Jeg har sluttet ved hjelp av Champix, sluttet på dag 9 mener jeg det var.. Men sluttet på de på dag 16 for jeg bare gråt hele tiden (uten å være lei meg ) ) og jeg var kvalm hele tiden.. Har holdt meg i 7 uker nå Juhu Stå på videre, du er kanon flink )))
♡ A & E ♡ Skrevet 28. januar 2011 #10 Skrevet 28. januar 2011 Det klarer du så fint! Føler du trangen komme så finn noe å gjøre med hendene dine
* 5 om dagen * Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 28. januar 2011 takk :-) trangen er der nesten hele tiden, så i dag har jeg fåttgjort en del ja...hehe... rart..jeg ble kvalm av champix, men fikk beskjed å spise, så det hjalp veldig. ellers er jeg ikke sur eller irritert eller noe, men jeg tror jeg er veldig godt forberedt :-))) er ved dag 13 på champixen nå.
Snakkelittmeddeg Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 Du? Jeg fikk og den beskjeden med å spise for å ikke bli kvalm.. 10 kg ekstra resulterte det OG en utrolig svak viljestyrke Nå har jeg kjøpt meg sykkel og skal ned igjen de pluss masse til )
Gjest amandine Skrevet 31. januar 2011 #13 Skrevet 31. januar 2011 Hei! Hvordan går det med deg? Jeg lærte meg forresten å strikke og hekle da jeg sluttet å røyke, da var fingrene opptatt uten røyk og mat. Det resulterte forøvrig i at jeg nå, 9 år etter, har endt opp med omtrent å gjøre ny levevei med håndarbeid - tenk alt jeg hadde gått glipp av om jeg ikke hadde sluttet å røyke! Håper du har klart helgen!
Ranveig R Skrevet 31. januar 2011 #14 Skrevet 31. januar 2011 Så bra! Kjempeflink er du!! Her er det skikkeleg røykesluttrend i venegjengen, ein slutta for 2 år sidan, to for eitt år sidan og no for eit par månader sidan slutta tre til. Det er vel berre ein eller to røykarar igjen. Bra trend! Når det blir vanskeleg så tenk på pengane. Eller kjøp ein sånn ny pakke røyk med bilete av "tjærelunger" eller noko på Lykke til, du klarar dette!
Jippiajajee Skrevet 31. januar 2011 #15 Skrevet 31. januar 2011 Ville bare oppmuntre deg ved å vise deg hvor fort kroppen begynner å reparere seg selv!!!! Etter 24 timer Nivået av karbonmonoksid og oksygen i blodet er normalisert. Risikoen for hjerteinfarkt synker . Etter 48 timer Smaks- og luktesans bedres. Etter 72 timer Lungekapasiteten øker. Etter 2 uker–3 måneder Blodforsyningen bedres. Etter 1–9 måneder Vekst av nye flimmerhår i luftveiene. Faren for luftveisinfeksjoner blir mindre. Etter 3–9 måneder Hosten avtar og pusten blir bedre. Etter 1 år Tilleggsrisikoen for hjerteinfarkt er halvert i forhold til dem som aldri har røykt . Etter 2–4 år Faren for å utvikle hjerte- og karsykdom er betydelig redusert. Etter 10 år Risikoen for å utvikle lungekreft er halvert i forhold til dem som fortsatt røyker . Risikoen vil fortsette å synke de påfølgende årene. Etter 15 år Risikoen for hjerteinfarkt er på samme nivå som hos en som aldri har røykt. Abstinens: Nikotinet i tobakksprodukter er sterkt avhengighetsskapende og virker inn på sentralnerve-systemet. Det typiske tegnet på avhengighet er at du opplever abstinens når du slutter å røyke. Vanlige abstinensplager kan være: røyksug, rastløshet, irritabilitet og generelt ubehag. Ved røykeslutt må altså kroppen tilpasse seg manglende tilførsel av nikotin, og det er normalt å føle ubehag eller abstinens. Ubehaget varer oftest fra en til fire uker og oppleves ulikt fra person til person. Abstinenssymptomene er som regel verst de to–tre første dagene. LYKKE TIL!!!!
* 5 om dagen * Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #16 Skrevet 31. januar 2011 tusen takk ,alle dere som har tenkt på meg, og holdt liv i tråden :-)) jeg er fortsatt røykefri jeg, og det går faktisk over all forventning.. dagene går, og jeg er fornøyd...merker allerede nå at det er en stund siden jeg har røykt.Mannen i huset er også flink, og ikke røyker :-)) Det føles godt, men jeg vet og merker at jeg må hele tiden jobbe med meg selv, men det skal gå bra :-))
Gjest amandine Skrevet 2. februar 2011 #17 Skrevet 2. februar 2011 Det er vel kanskje sånn det blir fremover.. Jeg ser mange av mine kjente som sluttet omtrent samtidig som meg har begynt igjen.. Bare litt på fest, bare på fredag, bare bare blir fort vanskelig. Jeg tror for min del er det nok noe jeg kommer til å ha i bakhodet resten av livet, men nå er det ikke noe problem lenger, i det hele tatt. Men jeg er nok ikke en sånn som kan røyke på fest, tror jeg. Hvis jeg glipper så raser jeg nok utpå igjen. Så jeg må bare la helt være. Helt greit, det, forøvrig! Lykke til videre!
* 5 om dagen * Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #19 Skrevet 2. februar 2011 Tusen Takk....jeg er stolt av meg selv, men jeg sliter litt innimellom, men tenker ikke på det så mye nå som jeg gjorde de første dagene.... nå kjenner jeg meg bedre i form, smak og luktesans er blitt bedre synes jeg, og jeg kan kjenne de som røyker lang vei.... jeg vet også at jeg ikke kan ta en festrøyk, ikke et trekk en gang, da er jeg utpå igjen, så jeg vil holde meg langt unna, både fester og fristelser de første ukene...:-)) nå er det faktisk verre å holde seg unna cola...men jeg klarer det også :-) mange er glade på mine vegne, noen støtter meg mere enn andre, og noen tror ikke på meg i det hele tatt, deriblandt min mor,og det er litt sårt da...mine foreldre røyker begge to, så er kanskje derfor? misunnelige kanskje? vet ikke jeg, jeg bryr meg ikke så mye om det egentlig....
* 5 om dagen * Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #20 Skrevet 5. februar 2011 hei igjen dere :-) hvordan går det med dere, og du som skulle slutte om tirsdag? her går det veldig bra, kjenner litt av og til, men ikke noe spesielt, bare tenker på noe annet, så går det fort over. også så godt jeg lukter etter dusjen da...mmmm....ikke kjent før, og alt lukter noe nå...og særlig de som røyker, når jeg går forbi de i butikken.... jeg har begynt å strikke :-) ble ferdig med min første sokk i går,aldri gjort det før, og aldri lest av en strikkeoppskrift.fikk ikke hjelp av noen men ble da en sokk, men for en fasong ;-)) høyhelt sokk sa mannen min da han fikk se den....hehe.... ble litt rar,men ble da fin likevel synes jeg :-))
* 5 om dagen * Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #21 Skrevet 23. februar 2011 tar opp igjen denne gamle tråden jeg, bare for å fortelle at til fredag er det 4 uker siden jeg sluttet å røyke....røyker ikke i dag heller, og jeg føler jeg er på god vei til å klare dette :-))) og det føles deilig :-)) åssen går det med dere andre her?
* 5 om dagen * Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #23 Skrevet 31. oktober 2011 og nå har jeg holdt opp i over 9 mnd :-) ikke en eneste sprekk heller. jeg er et nytt og bedre menneske..... tusen takk til alle dere som har støttet meg.
Bambi på slankern Skrevet 1. november 2011 #24 Skrevet 1. november 2011 Tommel opp og klapp på skulderen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå