Gå til innhold

Hvor lenge lar dere babyene deres skrike?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på en mnd. Takler ikke når ho skriker. Syns det er så fælt og får vondt i hjertet mitt. Jeg tar henne opp og prøver og få ho til og slutte og skrike når ho begynner.

Svigerfar ble nesten litt irritert på meg p.ga dette, han mente jeg skjemte henne bort og sa noe sånt som: "men la nå ungen skrike!"

lurer litt på hva som er vanlig og om man bare skal la ungen ligge og skrike? Hvis ho blir sulten en halvtime før det har gått 3 timer og begynner og skrike hysterisk. Så får jeg dårlig samvittighet fordi ho må vente til mme har passe temperatur.

Men får jo liksom ikke gjort det noe raskere..

Hvor mye og lenge lar dere babyene deres skrike før dere tar de opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på når det skrikes. Om det er på kvelden etter at hun har lagt seg så tar jeg henne ikke opp, men jeg lar henne ikke skrike alene så jeg sitter litt sammen med henne til hun finner roen.

På dagtid tar jeg henne opp når hun skriker.

Skrevet

En mnd gammel, lar ho ike skrike noe =)

de er alt for små til det! (Og jeg er trebarnsmor, og ingen av de har blitt "bortskjemte" som så mange påstår at de blir =)

Skrevet

Det er en veldig gammeldags holdning at spedbarn har godt av å skrike og "trene lungene" som mange gamle sier, og det er også gammeldags å mate etter skjema (som f.eks hver 3 time)

Små babyer har IKKE godt av å gråte uten trøst, og det er også helt ut å skulle mate babyer etter klokka. Foreslår at du ordner deg en samtale med helsesøster rundt dette i stedet for å høre på generasjonen over oss som var vant til helt andre "regler" enn det som er anbefalt nå...

Skrevet

En baby på en mnd kan ikke bli bortskjemt!! når babyen gråter er det fordi den prøver å si noe.. sulten,vondt i magen,bæsja på seg,trenger kos osv..du skjemmer den ikke bort!! jeg var under bv da jeg fikk mitt første barn og fikk klar beskjed derfra om hva man skulle gjøre,grunnen til det var at vi gikk igjenom metoder..alt fra vanlige til uvanlige..der vi blant anna gikk igjena at man ikke ska bruke den der metoden om la babyen fls gråte i 5min før man tok den opp osv..ikke på en liten baby..er noe annet om ungen er 10 mnd å bare ikke vil legge seg..osv.. (jeg var 17år) og man skulle ta babyen opp så snart man hørte den gråte! (om natta skulle man sitte å fks holde en hånd på magen elr stryke den på hode å gi en suss fks..for å få den til å roe seg,om det ikke var skifting eller mating som måtte til da,men om den bare "sutra")

Drit i hva svigerfar sier,DU er mamman!

Skrevet

Hvet du hva jeg gjør når gamle tanter og svigerforeldre blander seg inn og sier at jeg må la ho skrike litt? " Jeg bare sier, Obs... Her var det vist full bleie, så tar jeg ho opp på badet og koser med ho i fred og ro =) (FGor drittbleier vil ingen se på) =)

Nytter ikke å forklare den generasjonen at det ikke er noe poeng i å la så små babyer skrike ;)

Skrevet

Jeg har aldri latt mine babyer skrike! Altså jeg går og trøster med en gang de skriker!

Er det bare sutring, ser jeg det an ;)

Skrevet

Mini er 4 mnd og jeg lar han ALDRI skrike uten å gjøre noe for å trøste, være seg trille vogn, ta opp, bysse, gi smokk eller annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...