*Lissi* Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Snuppa mi har det på ene øyet. (snart 8 uker) Var helt fin i to uker, ble rød en ettermiddag, så helt fin dagen etter. Skjedde ved to anledninger. Nå er hun litt små forkjølet, og det renner fra øyet. Helst på ettermiddagen. Har prøvd å masere litt, men er det andre gode råd?
*smula* Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Dryppe litt morsmelk inn på øyet. Det kan løse opp evnt smuss som ligger helt ytterst i tårekanalen.
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Jeg fikk beskjed fra hs om å vaske fra ytterkant til innerkant med en bomullsdott med kokt vann, og samtidig massere inn mot neseroten. Etterpå kan du dryppe med mm, som nevnt ovenfor Jeg brukte kun vann og det forsvant på to dager. Men hvis hun er rød innpå selve øyet kan det være noe annet enn tette tårekanaler (var iallefall det jeg fikk høre).
*Lissi* Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2011 Ja, vi vasker hver dag, men ikke med bomull siden det ikke er anbefalt. Får se det ann noen dager til..
♡ A & E ♡ Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Vi var hos øyelege med vår jente på 1,5 pga gjentatte øyebetennelser og legen mente det var tette kanaler. Øyelegen bekreftet og sa at vi skal se det an fremover, flesteparten vokser det fra seg. Hadde hørt fra lege og helsesøster at man skal massere men øyelegen mente vi skulle la være å pelle for mye i øynene.
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Nei bruker ikke bomull jeg heller. Bruker kun mesoft kompresser, de er geniale til alt Ble også anbefalt å vaske med kald kamillete (må siles først) av en bekjent. Det er bakteriehemmende. Min lille niese på to år ble kvitt øyekatarr vha dette, så det har kanskje noe for seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå