Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Kan det være at jobben er mentalt belastende, og ikke bare fysisk?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 sykdom vedr. omskolering sier ingen ting om jobben i det hele tatt. Det må jo stå noe mer. Sykdom vedr. omskolering er intetsigende i seg selv. Folk med psykisk eller fysisk sykdom / uførhet kan få innvilget omskolering.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Man kan få omskolering om man ikke klarer jobben pga sykdom, men ikke sånn helt uten videre. Om du synes jobben din er mentalt belastende og ønsker deg en annen jobb må du koste ny utdanning selv. Det er ditt ansvar å finne en jobb du trives i! Men om du er fysisk eller psykisk syk og sykemeldt over lang tid, kan du få omskolering til en jobb som du kanskje kan mestre med den sykdommen du har. Det er strenge regler på dette, du må ha gått sykemeldt et år, alt av tilrettelegging osv hos arbeidsgiver må være prøvd. Du må prøve deg i andre jobber du kan bruke den erfaring og utdannelse du allerede har osv. Hvem som helst kan ikke komme å si at jeg blir så sliten i hodet av jobben min jeg må ha omskolering. Det skulle tatt seg ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå