Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Hvilken fødestilling benyttet du deg av, og hvilken følte du var best?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 nr.1 i fødestol nr. 2 liggende/sittende i seng på undersøkelsesrom nr 3 sittende på kne på gulvet med overkroppen lent oppi en seng. Den siste var faktisk best. Følte at tyngdekraften hjalp meg mye mer da. Og så fikk jeg ta imot babyen med mine egne hender, og det var ganske gøy.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Nr 1: Fødestol Nr 2: liggende / sittende i seng, da jeg ikke rakk å komme meg over i stolen. Hadde for øvrig kun 3 min pressrier.....Gikk fort!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Første ble tatt med sugekopp så da lå jeg på rygg. Andre sto jeg i prekestolen helt til hodet var ute, men så ble skuldrene sittende fast så jeg måtte på rygg. For et helvete det var, å måtte skifte stilling midt i fødselen! Tredje gangen var igangsatt og pga stort barn måtte jeg følges ekstra opp under fødelen og endte igjen på rygg. Jeg synes det var best å stå, da hjelper tyngdekraften til i tillegg til at smertene er letter å takle stående enn liggende av en eller annen grunn. Akkurat siste delen var egentlig helt greit å ha på rygg, syntes det var betryggende at jordmor hadde "god sikt"
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Ikke f... om jeg hadde greid å ta i mot ungen selv. Klamret meg febrilsk til lystgassen jeg :-P Vanskelig å sammenligne fødsler da... Første fødsel på rygg, ungen ble tatt med vakuum så hadde ikke noe valg. Men det å ligge på rygg var i seg selv så vondt på tidspunktet at jeg ikke kjente at jeg hadde rier! - Fødsel nr 2 gikk ikke helt etter "planen" den heller, men fra å ha en laaaang fødsel der jeg til slutt trengte hjelp, var jeg 25 min på føden (og jeg skulle bare inn for et klyster!) før ungen kom. Var vel egentlig fornøyd med å ha greid å få av meg alle klærne og opp i senga. Lå på siden, det var helt ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå