Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Gud så lei jeg er av OS, og "Hjelp, vi har bare 1000 kr og leve for fram til neste lønn" osv...! Hvor er det salg på tøy, har ikke råd til ull, for det er så fryktelig dyrt... BLÆÆÆÆ Klarer ikke folk å planlegge livene sine bedre enn dette? Blir helt overgitt........... #sukk#
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Noen ganger i livet støter man på uventet problem, som fører med seg dårlig økonomi. Men fordi det er slike innlegg her, betyr ikke det at de fleste her inne har dårlig rå, de er bare mer åpene om sin livssituasjon, for det er først slik man kan få hjelp. Jeg og samboeren har ikke verdens beste økonomi vi heller, men vi har penger nok til oss og babyen, + litt penger vi kan sette inn på konto til ungen
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Jeg lar meg også irritere av folk som hele tiden må fortelle hvor jævlig dårlig råd her inne, og jeg har skrevet en del krasse kommentarer på dette. Når det er sagt så er det ikke folk som har havnet i en slik situasjon fordi de har blitt alvorlig og langvarige syke eller mistet jobben jeg blir så provosert over, det er de som greier å skaffe seg barn før de har økonomien i orden og lever på diverse stønadsordninger fordi de ikke kan noe annet. Det er jo helt forferdelig å havne i en uforutsett situasjon som gjør at alt går på trynet, og at man derfor sliter økonomisk, det er ikke de jeg blir provosert av, men av de som ikke kan annet enn å bruke sugerøret rett i statskassa for de de ikke greier å sørge for seg selv og sin familie.
Gjest Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Har ikke mamma lært deg å tie stille hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Nei, jeg er ikke fattiglus. Og dersom det irriterer deg så ikke les de innleggene....
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Jeg tror ikke det bare er fattiglus her, men vi som tjener ok og har råd til det vi vil, skriver ikke så mye om det.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Er du den planleggingsentusiasten med innlegg her om dagen eller? Hehe, vi føler oss ikke som fattiglus alltid, men av og til. Men egentlig har vi helt middels inntekter.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #9 Skrevet 28. januar 2011 Det er som regel planlegging det står på, men ikke alltid. Så det er greit å ikke skjære alle over en kam. Jeg er overhode ingen fattiglus som du kaller det ihvertfall. Sitter med egenskapte verdier på ca 4 mill (netto). Har ingen rike onkler eller noe sånt, har bare vært både flink og har hatt litt flaks på boligmarkedet.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #10 Skrevet 28. januar 2011 Nei det er dumt å skjære alle over en kam... men er så himla mye mas om økonomi her at jeg ble litt sur,.... Nå har jeg fått skrubba litt på badet, så nå er jeg glad igjen =) he he he Hi (som er langt i fra millionær altså!)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 Nei, vi er ikke fattiglus. Faktisk så har vi ca 75 tusen utbetalt hver måned. Klarer ikke bruke opp alle pengene, så kontoene bare vokser. I tillegg har vi to hus, to biler og to båter og en ferieleilighet i varmere strøk. Men dette er ikke noe vi legger ut på nett... bortsett fra nå da.. Bedre å lese om slikt?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 De som har penger lager vel ikke innlegg av typen: "Hjelp! Har fått lønn, hva skal jeg bruke pengene på??" eller "Ny jobb og bedre lønn, hvordan kan jeg gjøre dette? Hvilket lån kan jeg ta, hurtigst mulig??" Jeg er alenemor, men ser ikke på meg selv som fattig. Vi bor pent, mangler ingenting, spiser godt, men kan ikke handle det dyreste av klær eller reise på sydentur. Jeg maser ike om penger her inne, og har heller ikke den store interessen av å lese om det, men lar heller vær å åpne innlegg om dette emnet. Jeg lurer mer på om det er vanlig å være så ovenfor-og-ned som deg HI.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #13 Skrevet 28. januar 2011 Fattiglus? er du 14 eller hehe...er det ikke bare å hoppe over de innleggene som du vet skaper irritasjon hos deg selv da, så får du det så meget bedre og så må de som trenger råd få lov til å spørre om det
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #14 Skrevet 28. januar 2011 Hehe, det er vel relativt, men jeg er helt sikker på at du er fattiglus i forhold til meg.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #15 Skrevet 28. januar 2011 Jeg synes det er merkelig at de som til enhver tid, ikke kan legge seg opp en buffer? Jeg har også vært student og hatt barn og ganske dårlig råd, men jeg fant ut at jeg kunne spare 500 kroner i måneden likevel! Nå har vi alltid en buffer på mellom 40.000-60-000 kroner. Vi har såklart spart en stund, men vi flyr ikke til byen for shopping titt og ofte! Vi handler stort sett 1-2 ganger i uken, snop til ungene kun på lørdagene! Forsøk og sett opp budsjett og kutt ut unødvendige ting da er jeg sikker på at flere kan få bedre økonomi. Hjelper ikke og bare ta en bytur og shoppe for 200-300 kroner bare for at det var så innmari billig og man på toppen av det hele ikke trenger det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå