Espoir Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 I dag vil jeg ha hjemmelaget pizza, men er lei av de jeg lager selv. Jeg liker best de med tynn, italiensk bunn. Hvilken pleier DU å lage?
Månefeen ♥ Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 jeg hasr nettopp lært meg en ny, som er himmelst god! Du lager bunn som du selv vil, litt grov bunn er godt. Så smører du et lag med creme fraiche oppå. Salt og pepper. Kyllingfilet - stekt i terninger, mais, løk og ost på toppen. Høres kansje ikke supergodt ut, men MmmmMMmm den er god!
Espoir Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2011 Joda, det hørtes kjempegodt ut. Takk! Flere?
Jenny-penny Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Puzzabunn( jeg bruker ferdig NÅ bunn. Creme fraische Ett glass chunky salsa Stekt kjöttdeig med tacorydder Hakkede tomater Boks mais Ost Stek i 10 min, tilsett tortilla chips på toppen og stek 5 min til. Server med salat og rømme. Mmmmmm
Lemonia Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Bunn (nok til to pers): 2 ts tørrgjær røres ut i 1 dl lunkent vann, la stå 10 minutter. Rør inn 1,5 dl pizzamel, dekk til og la heve 30 minutter. Tilsett 3 ss olivenolje, 1 ts salt, 1,5 dl pizzamel og 0,5 dl vann til, og kna til deigen er passe. Kjevle ut to tynne bunner som legges på hvert sitt stekebrett. Legg på saus og ønsket fyll og stek ved 250 grader i ca 7-8 minutter. Tips til sprø bunn: - bruk pizzamel, ikke vanlig hvetemel - ikke bruk bakepapir, dryss heller litt mel på stekebrettet - stek på høy temperatur - varm gjerne stekebrettet i ovnen før du har på pizzaen Min tomatsaus (nok til mange pizzaer, så frys ned i plastbokser): 1 stor hakket løk og 4-5 hvitløksfedd surres mykt. Ha i en boks hermetiske tomater, 1 rød paprika i biter, et par ss tomatpuré, salt, pepper, litt sukker, oregano, basilikum og merian. La putre minst en halvtime, gjerne lenger. Kjør alt glatt i blender. Fyll og valg av ost bestemmer du selv. Vi bruker nesten alltid mozzarella (for den rette pizzakonsistensen) og moden cheddar (for god smak). Fyllet varierer, noe av det vi liker (i tillegg til ost) er: - italiensk salami og oliven - karamellisert løk (og når pizzaen er stekt toppes den med frisk ruccola eller ruccolapesto) - chorizo, oliven, tomatskiver og manchego-ost
meg & to små vampyrer Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Jeg liker godt å ha kylling med karri, ananas, løk og hvitløk på. Og tynnest mulig bunn, gjerne litt grov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå