Gå til innhold

Sender dere barna i bhg, med hoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mulig rart spm, men dattra hoster en del for tiden. hun har astma, men med. tar ikke dette noe særlig. formen er på topp ellers, men søvnen blir noe redusert da, pga dette...

Sendte hun i bhg idag, og ba dem heller ringe, hvis hun virket sliten av det. jeg får bare ikke hosten til å gi seg, (vi begge hoster veldig).

men det er jo ikke "bare bare" å ha dem hjemme hver dag, pga hoste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte en ting, de lurte på om hun skulle sove inne idag, eller ute i vogna ( i et sånn "skur" ute, med le, og varmelamper...)

Jeg ble litt usikker, det var veldig kaldt til morgen idag, men meldt rundt minus 9 etterpå. har kommet en del tåke,som hhjelper litt på temp. også vel.

Jeg sa ja til at hun kunne sove ute, men ble litt usikker, men tenkte det kunne hjelpe litt på hosten... ååh ikke bare bare..

Skrevet

Hvis det bare r hoste og formen er fin er det i bhg ja. Kan ikke hole astmabarn hjemme hver dag de hoster litt.

Skrevet

Men min astmagutt er det allmenntistanden som teller. Om han er helt "tom" for enegi, får han bli hjemme. Om han virker relativt pigg, sender jeg han i bgh. Da må han ta ventoline før han går ut å leker, evt når han kommer inn igjen. (siden han ofte hoste MYE når han kommer inn igjen)

=)

Skrevet

Astmabarne er veldig forskjellige. Noen ville nok hatt best av å sove inne når det er såpass kaldt, mens andre kan få en bedre søvn av at det er litt kaldt rundt dem =)

Her er det du som kjenner barnet ditt best, og må ta avgjørelsen!

(Men jeg ville ikke sendt ungen min i bhg om han IKKE var god nok til å sove der han pleier. )

=)

Skrevet

ok, så da var ikke valget mitt feil :)

jeg vet ikke helt hvorfor hun hoster så ekstra mye for tiden, jeg tenkte kanskje fordi det har vært pluss grader, og så gikk det plutselig ned til minus 15. jeg har astma selv, og hoster MASSE, men jeg sliter veldig med bronkitt, noe som går i fam. så jeg tenkte kanskje hun hadde arvet dette?

jeg gir hun ventoline osv, men helt ærlig syns jeg ikke noe hjelper :(

heeeelt rådvill !!! det er jo fælt å se de små hoste så veldig veldig mye....

Skrevet

Hvis det ikke hjelper bør du bestille time hos lege og få justert kortisondosene. Husk å gi ventolin først, så kortison 10 min etterpå.

Skrevet

orange først og så den blå? det minte meg på at jeg må få fikset ny resept på den orange. jeg glemmer alltid hvem som er hvem, med tanke på navn.

surre ja... ja, jeg burde nok kanskje ta en tur til legen,så den kan forandres. hittil har vi fått beskjed om å gi to "sprut" på hver.

Skrevet

Blå = ventoline?

orange = Flutide?

Husker ikke helt.

Men ventoline skal først, så flutide... Om det er disse hun bruker da!

Det er viktig å ta de i riktig rekkefølge...!

Skrevet

Blå = ventoline, ja. Den først, vent så en stund for da åpner bronkiene seg og er mer mottaglige for flutiden.

Skrevet

da har jeg iallfall gjort det riktig :) :)

Skrevet

Så lenge allmentilstanden er grei, er det ikke noe problem.

Sov gjerne ute. Det blir man friskere av så lenge man ikke fryser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...