Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Vi har et godt samarbeid, og en god kommunikasjon oss imellom. Men nå sitter jeg altså med to barnehageregninger som jeg ikke har mulighet til å betale, desverre. Vurderer å spørre bf om hjelp, men er det greit? Eller er det noe man ikke gjør? Han betaler jo barnebidrag. En skam jeg ikke har penger til regningene. Er jo såklart et engangstilfellet.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Det er lov å spørre Er jo hans unger. Hvor mye betaler han i bidrag da? Du kan jo be om forskudd på bidraget, så slipper han å betale neste mnd.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Føler det blir så feil av meg. :-/ Han betaler i underkant av et par tusen i mnd. Og jeg har bhg regninger på 5000,- ca. Forfallt har de også. (Er ikke så lenge siden jeg flyttet fra min x-samboer (ikke bf) så det ble litt tull med posten)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Jeg hadde spurt hvis dere har et godt samarbeid, det er jo tross alt hans barn og hvis han kun betaler i unerkant av et par tusen, regner med det er under 2000? Da er det ikke mye han betaler for barna sine i forhold til det du betaler. Hvis barnehage er på 5000, regner med han har samvær annen hver helg og en gang i uka, så da er det du som står for det meste av mat, klær, fritidsaktiviteter, utstyr, bursdager osv osv. Det er dyrt med barn og jeg syns mange fedre slipper billig unne selv om de betaler bidrag. For hadde dere enda vært sammen hadde barna deres fått mer fra han.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Hvis han betaler snaut 2000 så har han enten endel samvær, lav inntekt, eller HI har god inntekt. Regner med at det er fordi han har lav inntekt... 5000,- i barnehageregning, da er vel det for minst to måneder? Og du får vel dekka 64% av barnehageutgiftene? Hva brukte du de pengene til da?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 for et dumt spørsmål, 7.58. det har ikke vi noen ting med, jøss som dere skal grave i andres personlige ting. saken er jo den at hun ikke har penger, og lurer på en ting.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Det er jo bare å spørre. Det er vel i hans interesse også at de får beholde plassen. Men du kan jo spørre om å låne pengene da, eller at dere deler på den.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Bare spør... jeg fikk hjelp av BF denne mnd til bhg regninga... Nettopp blitt alene, mannen flyttet fra meg og det blir mye utgifter alene fremover Jeg ringte han å forklarte saken, og fikk selfølgelig hjelp... Bhg er viktig... så han skulle betale den fremover for meg Til jeg er litt ovenpå med penger igjen Heldig jeg Men spør, værdt et forsøk =)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #9 Skrevet 28. januar 2011 Om du ligger bak med 2 regninger så står du i fare for å miste plassen. Dette er ikke barnet tjent med, og godt muligens ikke far tjent med heller. Om du ikke har pengene og ikke greier en nedbetalingsplan så mister du plassen. Min mann sin eks spekulerer jo i den typen dårlige økonomiske prioriteringer. Miste plassen på sfo. ikke betale kontigenter på fritidsaktiviteter, så da måtte jo bare faren betale for ikke gikk det ut over barna. Slu måte å få mer bidrag fra barnefar, synest jeg. Men om du virkelig har rota det til, og det ikke blir et møsnter kan du jo bare spørre han.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #10 Skrevet 28. januar 2011 Jeg må si jeg blir litt overasket av HI her og andre som mener det er ok og spørre BF om hjelp til bhg regning. BF betaler bidrag betaler. Han betaler enten etter en avtale dere i mellom eller fastsatt av Trygdekontoret. Hvis dere hadde hatt ungene 50/50 hadde saken stilt seg noe annerledes, men ut fra det jeg leser så har dere ikke det. Jeg er selv alene med 2 gutter og BF betaler bidrag. Jeg mottar ca 3500 totalt i bidrag pr mnd. Jeg har hovedansvaret for barna, jeg mottar barnetrygd osv. Da mener jeg det er en selvfølge at jeg dekker de kostnadene som bhg og annet som har med barna å gjøre. Jeg har ikke noe spesielt god økonomi, men det er nå en gang jeg som sitter med hovedansvaret, da må jeg ta de plikter det medfører økonomisk også
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 Signerer 1056 Mottar du bidrag, så må du selv ta de regningene som går på barnehage og slikt. Det er jo derfor du mottar bidrag.Det skal være med å dekke utgifter i forbindelse med barna
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 Faren til datteren min skal betale 2800 i barnebidrag. Barnehageregningen er på 2450 kr pr mnd. Han betaler denne hver mnd, for jeg ser ikke poenget med å bytte penger. Altså, jeg får ikke barnebidrag. Da slipper jeg å styre med den regningen. Enkelt og greit
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #13 Skrevet 28. januar 2011 Selv om bf. betaler bidrag, så kan hun da spørre om han kan bidra litt mer. Han er vel heller ikke interessert i at barnet/a mister bhg.plassen. Dessuten kan han jo lett som bare det si nei.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #14 Skrevet 28. januar 2011 Du kan jo såklart spørre, men husk at bhgregningen er tatt hensyn til ved utregning av bidrag. Ser mange sier han slipper billig unna. Vel, det gjør jo i grunn HI også. Hun har nok allerede mottatt 64% av regningen fra nav, dvs ca 3000 kr. Om en bhgplass koster 2500 HI 1500 ca fra nav, og 1000 av egen lomme. Og du deler det med faren står det 500,- på hver å betale. Da er det 1500 igjen av bidraget hvert mnd til andre ting!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå