Gå til innhold

Bhg i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, vil absolutt ikke være den forelderen som sender barna i bhg og smitter alle de andre, men nå har det seg sånn at gutten vår har slitt med løs mage noen dager (ikke diarè da han kun har hatt avføring en gang om dagen..). Denne perioden sendte vi etter avtale gutten i bhg. I går hentet vi han imidlertid da han hadde avføring tre ganger før kl 14. Deretter var han hjemme i dag, men har ikke hatt avføring overhodet etter kl 16 i går.. Han har vært helt frisk hele tiden og vi prøver nå å kutte ut melk da vi mistenker at det det kan være melk og ikke sykdom som gir han løs mage (med god effekt i dag da i hvertfall..). Er så usikre på om vi kan sende han i bhg i morgen eller ikke (har da gått 40 timer siden siste oppdagede diarè), problemet er at jeg er for dårlig til å ha han alene til mannen kommer hjem fra jobb (klarer såvidt og levere) og mannen drar evt før åpningstid i bhg, så vi får ikke ringt og avklart før han drar så han kan avlaste hjemme om nødvendig..

Det skal nevnes at gutten har vært helt "frisk" ikke noe slapp/sliten/vondt noen av dagene :)

Hva synes dere DIB/DIM damer?

Ville dere holdt ungen hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

48 timer er veiledende, det er et tall som er satt opp fordi det er nøyaktig to døgn. Dersom det har gått 40 timer og det i utgangspunktet er sannsynlig at det ikke er omgangssyken men noe helt annet som er grunn til løs mage, ville jeg ihvertfall ringt barnehagen og hørt om det var greit for dem.

Skrevet

Det var greit, og vi kutter melk for en periode for å se om det hjelper.. Han har jo vært løs i to uker, og vi aner ikke hva vi skal gjøre med saken, så nå er det bare å begynne å kutte ut saker og ting og se hva som hjelper.. Kan jo ikke ha en ellers frisk gutt hjemme i mange uker fordi han har en intoleranse eller allergi som vi ikke finner ut av? Men mulig han fikk den diareen såvidt i forigårs, for han har ikke pleid å være på do noen flere ganger enn en gang om dagen frem til da, så da synes jeg det var greit å hente han, sånn i tilfelle i hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...