Gå til innhold

Ettåring og tv


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et veldig kjedelig par ;) Jeg og samboeren min, altså.

Når han kommer hjem fra jobb og vi spiser middag, slåes tv'n på og da slås den ikke av igjen før vi legger oss. Når hunden hører lyden av at tv'en slås av går hun rett i buret og legger seg, så det sier jo litt :P

 

Iallefall, nå har vi fått en liten sønn. Og han blir som regel gående rundt stuebordet om ettermiddagen og da står tv på. Slår som regel på disney eller noe når han er våken, men uannsett. Han ser jo ikke så mye på d da, springer rundt med lekene sine, vi leser bok, steller, spiser osv... Men uannsett så liker jeg det ikke. At han blir så vant til det liksom. Er det noen som vet om dette er "skadelig"? I helgene så er vi ute å leker om formiddagen men når vi er hjemme er tv på liksom...

 

Føler meg litt som en dårlig mor egentlig på grunn av dette...

 

Har selv vært et barn som kom hjem fra skolen, slo på tv'n og satt der til jeg la meg og vil ikke han skal bli det.. Jeg hadde jo ingen venner og sånnt itillegg da, men....

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset står tven på en halvtimes tid rett før kveldsmaten. Da får hun se på en episode av Drømmehagen eller lignende. Svært sjelden at hun har ro til å se mer enn 10 minutter, men den står ihvertfall på da. Men innimellom skulle jeg ønske at hun likte å se på tv, slik at jeg hadde noen minutter til å lage middag eller sette på en klesvask;)

 

Ellers ser vi lite tv, også etter at hun har lagt seg. Synes selv det er litt masete å ha tven på i bakgrunnen uten at jeg ser på noe spesielt.

Skrevet

Ja, det er det mini her i huset også liker å se på. Men det er som du sier, han har ro i ti min også begynner han å springe rundt igjen. Ellers stopper han bare opp om det kommer dyr på tv og sier bæ, mjau, mø, pip pip, osv, alt etter hva han ser... Så det er mer vi/samboer som ser på det enn han..

Skrevet

Her blir tv`n skrudd på etter at hun har lagt seg. Hun er bare 11 måneder og har ikke noe behov for å se på tv.

På ettermiddagene spiser vi middag sammen, leker, leser bok, går ut eller noe annet. Tv er ikke en del av vår hverdag sammen.

Skrevet

Vi har det på samme måte:) Så om det trøster, er du i alle fall ikke alene.

Synes det er litt "tomt" uten at TVn står på. Er mindre alene med den på.

1,5 åringen ser ikke mye på, men drømmehagen får hun se på hver dag. Ellers har hun ikke så mye til overs for tvn.

 

Hilsen alenemor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...