Gå til innhold

Dere med bekkensmerter i symfysen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hjelper dere mot smertene? Hvilke stillinger (stående/sittende), øvelser ol lindrer når det står på som verst, annet enn total avslapping?:)

Kjennes ut som en kniv står der ved hver minste lille bevegelse.

Trener forøvrig hos fysio, men synes ikke jeg har fått noen øvelser som hjelper akkurat på dette området som selvsagt er det mest smertefulle :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at dette er mitt 3.svangerskap med slike smerter, så jeg vet jo at de kommer og at de ikke blir bedre. Håper bare noen har funnet en mirakelkur sånn iløpet av den siste tiden :)

Skrevet

Absolutt ingen ting annet enn gode varme lange dusjer...

Er noe drit med bekkenløsning i symfysen altså. Man blir jo helt invalid.

Får ikke lov å gjøre noen øvelser heller for i følge min fysio og min kiro gjør det bare vondt verre når det har kommet til det punktet at det er så ille..

Trener en muskel i magen, men vil ikke si at det har hjulpet noe særlig. hehe. Men kanskje det hjelper på sikt..

Skrevet

Varm dusj er godt ja, det samme med badekar :)

Jeg har fått en rekke øvelser av fysio som jeg skal gjøre, men får egentlig bare mer vondt i symfysen av noen av dem. Min opprinnelige fysioterapeut, som kan mye om bekkenløsning, er i permisjon nå, og jeg tror ikke hun nye har så mye erfaring på akkurat dette området. Kanskje like greit å droppe treningsbiten og heller holde seg til tøying...

Skrevet

jepp. dusj og bad her også...!

Ingenting annet som hjelper *sukk*

Skrevet

Min fysio og min kiropraktor har spesialisert seg innen barn og gravide.

De har sagt til meg at for mange gravide kan øvelser og trening gjøre underverker, men for noen så gjør det bare vondt verre.. Derfor er det viktig at man blir behandlet individuelt, ingen med bekkenløsning er like :) Man skal ikke gjøre noen øvelser hvis det gjør vondt.

Min erfaring er at symfysen er håpløs og gjøre noe med. dessverre :(

Men, jeg bremset ned mye tidligere i dette svangerskapet enn det forrige og det gjør at jeg fremdeles har gode dager og ikke bare dårlige...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...