Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 7 år som brakk armen for 1,5 uke siden. Vi har holdt han hjemme fra skolen frem til nå, men nå sier legen at han kan begynne på skolen igjen. Men jeg lurer litt på hvordan det skal gå? Han har jo forbud om å sparke fotball og All-idrett fordi han kan falle og ødelegge gipsen. Men dette kan jo skje på skolen og? Hjemme er det rolig, men jeg vet at han er helt vill på skolen, he he. Bør man unngå SFO en stund?

Jeg må spørre for jeg er veldig usikker på hva som er best å gjøre. Er jo viktig for han å være på skolen, men samtidig er jeg veldig usikker på SFO.......

Noen her med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare snakke fra min egen erfaring når jeg brakk armen min og jeg måte pent dra i både barnehagen og skolen. Brakk armen når jeg var 6 år og 8 år. Tok det naturlig roligere selv.... Gym på skolen husker jeg at jeg slapp så lenge gipsen var på.

Skrevet

Han kan gå på skolen, men f.eks ha melding med om at han må få være inne i friminuttene. Det får de hos oss, og om det ikke er andre som er syke og må være inne får de velge en venn å ha med seg.

Ang. SFO kan du be de voksne være oppmerksomme på ham, og også snakke med ham selv om at jo mer han herjer med armen jo lenger må gipsen være på. Kan også be om at han får holde seg innendørs på sfo...

Skrevet

Har gutt på 5 år som nylig har foretatt hudtransplantasjon, han fikk lov på barnehagen, gikk bra det! Så dere kan jo la han få lov til å gå på SFO om han vil, bare snakk med de voksne der først om de kan gi tilbakemelding om han er for aktiv. Dere har vel sikkert forklart han att det tar lengre tid før det gror, og til han får av gipsen dersom han herjer for mye med hånden eller får en fotball på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...