Gå til innhold

Ekstremt svimmel etter sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med svimmelhet i et par år nå. Jeg fikk en infuensa med ganske høy feber for to år siden og umiddelbart etter det ble jeg fryktelig svimmel. var veldig plaget første halve året, så etterhvert ble jeg mer vant til det + at det ble litt bedre - men fremdeles sånn at noen dager var skikkelig ille. Har vært testet i alle bauer og kanter, bla mr av hodet, blodprøver og på balanselaben på Haukeland, uten at de fant ut noe spesifikt. Mente jeg nok hadde fått en slags skade på balansenerven i forbindelse med sykdommen som måtte trenes opp igjen. Gikk til fysio en god stund og fikk sånn passe utbytte av dette.

Greien er at jeg nå nettopp har hatt en slags influensa igjen. Kortvarig og uten feber, men hadde veldig vondt i kroppen, hodet, halsen og var veldig slapp. Har hatt en ekstrem svimmelhet igjen siden i går. Like ille som det var i startet sist. Dunker borti ting når jeg går, har vanskeligheter med å konsentrere meg og det å skrive på pc`en er en langdryg prosess fordi jeg ikke klarer å treffe tastene riktig liksom....lang dag på jobb i dag kan man si:-/

Har lavt bt til vanlig, så kanskje det kan spille inn etter sykdom? Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under og etter en sykdom blir man gjerne noe dehydrert. Man drikker ikke så mye som man burde mens man er syk. Dette fører også ofte til lavt blodtrykk, har du lavt blodtrykk fra før så vil jeg tro du merker det ekstra godt etter sykdom. Drikk godt, pass ekstra godt på væskeinntaket når du er syk.

Skrevet

Jeg drak faktisk akkurat like mye som vanlig mens jeg var syk, rundt 2 l vann og masse grønn te, så er nok ikke dehydrert.

Skrevet

Kortvarig influensa uten feber eksisterer ikke. Ut i fra det du beskriver synes jeg du burde ta kontakt med lege igjen i fall du feiler noe annet. Ønsker ikke å skremme deg, men kanskje de har oversett noe da de testet deg sist. Lykke til!

Skrevet

Regner med du har sjekket blodsukker, blodtrykk, ferritin?

Vært hos kiropraktor?

Sjekket synet?

Spiser du variert og riktig?

Skrevet

Grønn te er veldig vanndrivende. Så du må nok drikke mer enn 2 liter vann, dersom du drikker masse grønn te.

Jeg blir selv ofte svimmel etter sykdom. Jeg drikker grønn te til vanlig, men har måttet kuttet det ut en periode nå.

Jeg synest at det hjelper litt med farris og eplemost, blandet sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...