Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Datteren skal snart feire 5-års dag,og dette blir første barnebesøket vi har:) Men hvordan ligge opp dagen??Hva gjør man og når gjør man det? :-) Skal forøvrig ha det en mandag ettermiddag,da det passer best;)
me-mommy...?har fått nr 3 Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 har vel begynt med gavene... så har de fått litt mat... her har det gått i hotdog enkelt og fort gjort så litt kake... har ikke hatt noe spesielt opplegg... men med 5 åringer pleier sangleker å falle i smak ellers har man jo 1-2-3 rødt lys leken, haien kommer, stol leken... o.l de har og måttet "fiske" etter godteposen eller eg har lekt varmere kaldere gjemsel med posene... kos dere med første bursdag selskapet
flypapir Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Vi skal ha 5års dag her på lørdag og planen vår blir sånn ca slik; -2 timer (fra 14-16 pga en lillebror som sover). -Totalt 15 barn, 14 jenter på avdelingen hennes fra 3-6år, pluss lillebroren selvsagt -Når alle ungene har kommet tar vi flasketuten-peker-på, den flaska peker på gir gaven sin til bursdagsbarnet (dette tar litt tid). -Mat tid; wienerpølse med brød/lompe, brus/saft, papirduk og tegnestifter til å tegne på duken med. Kopper med lokk og navn. -Leketid. -Kaker; langpanne sjokoladekake med lys, muffins i prinsessestil, gele i porsjonskopper, popcorn og drikke. -Fiske godteposer (ja, jeg vet det er fy her på dib) Så blir ungene hentet... De to timene går fort og vi synes ikke det er tid for noe arrangert lek, da har de jo ikke noe tid til å leke selv. Og det å utforske andre sine leker/rom er jo kjempegøy..
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2011 Tusen takk for svar:) Kjenner jeg begynner å bli litt stresset pga dette,selv om det er helt unødvendig;) Har ikke tenkt å lage så mye styr,men trenger bare å ha en slags føring i hvordan det vanligvis pleier å foregå..Føler det er leeenge siden jeg selv var i et barnebesøk. Tenkte først gaver,og da er det ok å la henne åpne de ettervhert som gjestene kommer?Også ha et gavebord å plassere dem på? Også pølse i brød,og pleier unger å spise noe annet enn ketshup og sennep på?:-/ Så tenkte jeg de kunne få rase i fra seg mens vi rydder av bord og finner kaker,men de trenger vel ikke så mye aktivisering da? Og "må" man ha en fiskedam eller på en annen måte gjøre den godtepose-utdelingen spesiell?
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2011 Og bør jeg forvente at det kommer til å være mange foreldre der?Barna som er invitert er mellom 3 og 5 år:)
flypapir Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Jeg aner ikke om det kommer noen foreldre til oss, men tenker å ha en kanne kaffe klar i tilfelle. Også får de ta seg en pølse om de vil. Ellers får de styre seg selv Funker veldig bra å åpne gavene etterhvert og ha dem på et gavebord. Greit å ta det unna Her har jenta vært med på denne flaske-tut leken i andre bursdager og vil ha den selv, derfor blir det slik. Jeg tar meg i grunn ikke bry med å ha noe annet enn ketchup og sennep som tilbehør til pølsene. I fjor gjorde vi det enda enklere, da gjorde vi klar en haug med pølse i lompe m ketchup på kjøkkenet og delte ut i stede for å spørre hver enkelt hva de ville ha. Ville noen ha noe annet fikk de selvsagt det, men de fleste vil ha det enkelt.. Aktivisere seg klarer de fin-fint selv. Man må heller ikke ha noen fiskedam. Det beste er om du gjør det du har lyst til. Ungene koser seg stort sett uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå