Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Jeg jobber i butikk og hilser på ALLE kundene som titter innom. Jeg har opplevd så mange ganger betjeningen bare driter i å hilse på kundene, det synes jeg er skikkelig dårlig! Man selger ikke slik(og det er uhøflig)...man skal hilse og få dem til å føle seg velkomne, ikke l dem tro at du bare overser dem... flere som blir irritert eller?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Enig der! Hilser bestandig selv, både når jeg handler og når jeg har jobbet i butikk
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 For å være helt ærlig, så bryr jeg meg ikke. Jeg kjenner ikke mennesket som jobber i butikken, og er heller ikke interessert i å bli kjent med vedkommende. Om han/ hun sier hei er det fint, men det går like fint om han/hun ikke hilser. Jeg får ikke dårligere inntrykk av butikken av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Den som hilser viser at det er hun/han som jobber der, og dermed er det enklere for kunden å spørre om hn lurer på noe. Og slik selger man mer. Å snakke med kunden kan hjelpe til på mersalg også, så jeg snakker alltid med alle kundene (heldigvis ikke såå stor butikk).
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Det er akkurat like irriterende som de som ikke sier takk når de tar imot penger!!!!!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Skal de takke fordi du betaler for varen??
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 Jeg jobbet i butikk i noen år, og jeg hilste alltid på kundene. Det som forbauset meg var hvor få som hilste tilbake. Når noen smiler og sier "hei" er det temmelig uhøflig å ikke svare eller smile, bare lesse varene på disken uten et ord. Man føler seg som en gjenstand.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #10 Skrevet 27. januar 2011 Enig, 21.26! Legger virkelig merke til de få som sier takk når jeg betaler. Selvfølgelig skal de si takk når vi velger å handle hos dem!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #11 Skrevet 27. januar 2011 Selvsagt skal de ikke takke for at du handler hos dem! Herregud, det er da noe du gjør av ren egennytte, ikke for å være snill. Man takker når folk legger penger på bøssa, men man kan da ikke forlange at stakkars ansatte skal sitte der som apekatter og TAKKE for at dere betaler!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #12 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har nesten gitt opp å hilse på kunder, enten blir jeg oversett ellers kommer det aller nødigst et surt nikk tilbake. Man får så utrolig mye dritt slengt i seg når man jobber i butikk at det er hårreisende. Er det tomt for en vare, får man huden full av kjeft. Det er for pokker ikke min feil at butikkeier ikke har bestilt nok, eller at leverandøren er gått tom! Men neida, det er sikkert jeg personlig som har sørget for at det er tomt i butikken, og dermed har ødelagt "kundens" dag. Og hva er greia med å spørre om vi har noe, og man svarer beklager, det har vi ikke - så spør de ENDA en gang?? Tror de at jeg bare står og ljuger første gangen de spør, og at varen mirakuløst har dukket opp fra løse luften når de spør andre gangen? "Har dere mer sukker på lager?" "Nei, beklager det er tomt, det kommer ny forsyning på onsdag." "Så dere har ikke sukker inne altså?" " NEI, vi har ikke det!" Og ikke minst kunder som da spør neste ansatte i butikken akkurat samme spørsmålet - tror de virkelig at svaret vil endre seg to minutter senere hvis man snakker med en annen? Det er så utrolig merkelig oppførsel. Og dette skjer DAGLIG! Og den konstante kjeftingen fordi at posene koster penger, og at vi "skylder" kunden penger hvis de skal betale 29,99 f.eks. Hvis jeg er så syndig å runde dette til 30 kroner, blir jeg straks korrigert, "det koster vitterlig 29,99 og du skylder meg ett øre!!" Satan som jeg hater å jobbe i butikk....
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #13 Skrevet 27. januar 2011 hyggelig hvis de som jobber i butikk hilser, men blir ikke irritert om de ikke gjør det. Noe som derimot irriterer meg er når de ansatte spør om du trenger hjelp og du takker nei, likevel henger de rundt deg og kommenterer hvert plagg du ser på...alla "den er sååå nydelig", "den har jeg selv, i alle fargene, er såååå førnøyd", Den buksa har så god passform, kan jeg hjelpe med størrelse?" Da mister jeg bare hele handlelysten.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #14 Skrevet 27. januar 2011 23:17 det med at en kunde spør en betjening til om samme spm kan jeg forstå, FORDI: jeg har møtt mange late folk som ikke orker å se om vi har varen inne engang og bare sier at vi ikke har den uten å sjekke, det er surt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå