Gå til innhold

Jeg LIKER nordlenninger jeg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sunnmøring, men bosatt på østlandet. Er en kvart nordlenning selv, så er oppvokst med nordlenninger rundt meg ;)

Men fikk omtrent sjokk når jeg flyttet hit som 20.åring..

For det første... folk skjønner virkelig ikke ironi her... Joda, d kan nok ha med dialekten mn å gjøre, og tonefallet mitt... jeg er sarkastisk og ironisk omtrent hele dagen, og de rundt meg skjønte ingenting. Min beste venninne, som jeg traff en stund etter jeg flyttet hit, er nordlenning ;) Og endelig var det noen som skjønte humoren min, og som lo med og var likedan...

Så på Svendsen på tv2 nå, og han kom med at nordlenninger gjør narr av seg selv og ikke av andre... og det stemmer jo :) Og d er jo det som er morsomt... hehe....

Nå sier jeg ikke at alle på østlandet er like "treige" men det er STOOOR forskjell på væremåte og humor....

Så glad jeg har noen fra nord jeg kan spøke med, så jeg slipper å måtte le av meg selv helt alene ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja vi norlænning har rå humor!;)

Skrevet

Jeg for min del kan ikke skjønne hvorfor folk er så opphengt i hvor folk kommer fra? Jeg liker et menneske basert på kjemi med vedkommende, om han er homse fra Drammen eller datanerd fra Volda spiller null rolle.

Selv er jeg nordlending som har bodd i Oslo i over 10 år, og jeg kan ikke begripe hvor mange som skal påpeke at jeg er nordfra. Spiller det noen rolle?

Skrevet

Enig med 20:39 -

Er både samboer med en nordlending og er halvt nordlending selv, har bodd mange år nordpå også. For meg spiller det ikke så stor rolle hvor folk kommer fra så lenge kjemien stemmer ;)

Skrevet

Ja, det spiller en rolle! Har du ikke merket at folk fra nord vs folk fra sør er to vidt forskjellige raser? ;)

Jeg trives best med de nordfra i forhold til de fra sør... Det ER forskjell!

Skrevet

Forskjellen er bevisste eller ubevisste holdninger en har til mennesker fra de enkelte regioner i landet. Dèt er forskjellen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...