Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Han tjener litt over det dobbelte jeg gjør.. Jeg betaler alt av barneutstyr og klær til begge barna. Dåpen til begge barna. Alt av bursdagsgaver og julegaver til alle vi kjenner og til og med til hans venner som jeg ikke kjenner. Jeg gjør shoppingen til gavne. Jeg betaler husleia. Jeg betaler oppusing av leilighet, møbler, interiør og andre ting vi trenger og har bruk for. Sammen betaler vi mat og strøm. Han betaler bensin siden jeg ikke har førerkortet og tar kun buss. Han betaler lånet på leiligheten, Er det rettferdig? Han tjener jo dobbelte av det jeg gjør!!! Han lovte også at han skulle hjelpe med å betale babyutstyr. Bidra med 3000 kr til jenta vår kom. Neida.. Det har han ikke råd til!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Jeg synes det virker helt snålt hver gang slike ting som dette dukker opp. Når man bor sammen og ikke minst når man får barn sammen så bør man jo ha en plan på økonomien. For oss er løsninga en felles konto som all lønn kommer inn på og to kort på den kontoen. Det som skal gå til faste regninger, sparekonto og bufferkonto går ut derfra når lønna kommer inn. Noe mine og dine penger har det aldri vært. Hadde jeg bodd sammen med venner og leid leilighet så hadde nok det dere beskriver vært en grei måte å løse det på, men hallo??? Når man bor sammen som kjærester eller ektefeller? Det hadde aldri jeg gjort...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Høres litt rart ut for meg. Vi deler stor sett på utgiftene, men han betaler huslånet, siden han tjener mest. Vi har ikke felles konto eller noe, men vi ser på pengene som våre. har han penger betaler han, har jeg betaler jeg.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 For at det skal gå opp i opp så bør dere ha et jæææævlig stort lån, hvis ikke så tror jeg nok du blir lurt av mannen din... dessverre...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Vi hadde en plan. I hvertfall trodde jeg det! Det gikk fint før vi fikk barn. Og da vi fikk barn er det vel naturlig å dele på utgiftene.. Men nei..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Jeg klarer ikke å leve meg inn i denne situasjonen. Synes det er så spes at folk som har barn sammen og bor sammen ikke har felles økonomi. Merkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå