Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Jenta mi på 4 år har fått feber. Kl 13.00 hadde hun 39,2 i feber. Da ga jeg henne stikkpiller 250g. Hun sovnet rett etter at hun fikk paracet. Etter ca en og en halv time våknet hun, da hadde hun 39,4 i feber. Hadde altså gått opp 0,2 grader etter at hun fikk paracet. Ringte til legekontoret for å høre om jeg kunne gi mer febernedsettende. Snakket bare med hun på kontoret. Hun mente vi skulle legge henne på et rom der det var kaldere (hadde ca 21-22 grader på stua). Så skulle vi sjekke om feberen hadde gått ned etter en halv time. La henne på rommet vårt (16-17 grader). Etter ca 30 min var feberen på 39.0. Så den hadde gått ned litt. Den kom vel ned i 38,8 før den begynnte å stige igjen... Nå er den godt over 39 igjen. Skal gi paracet etter barne-tv. Er litt spennt på om jeg får den ned da.... Hun har hatt feberkrampe før, så er litt ekstra påpasselig med at hun ikke skal få for høy feber. Hva gjør dere om feberen ikke går ned skikkelig med paracet? Ps: Tror det er influensa hun har. Storesøster har hatt det samme. Men med henne virket paracetten. Takk for at du orket å lese:)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har også opplevd at feberen har fortsatt å stige til tross for paracet. Det er litt skummelt for da har man liksom ingenting som hjelper. Min har aldri hatt feberkramper da, så jeg er ikke så bekymret selvom feberen blir høy, hun har hatt opp i 41,7 før uten å få kramper. Jeg ville bare gjort som du gjør nå, gi paracet etter anbefalinger og la henne ligge på et svalt rom. Passet godt på henne og holde kontakt med legevakta. Gi henne litt is eller kald brus eller saft hvis hun orker det? God bedring til jenta di!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Hei, ibux virker ofte bedre på feber på noen unger, hos oss virker sjelden paracet så her blir det gitt flytende ibux. Ikke kjekkt med høy feber, lykke til.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Vi har samme erfaring når det kommer til paracete. Så gir konsekvent flytende Ibux nå ved høy feber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå