Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Lillegutt hikker så fælt, og jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre med det. Nytter jo lite å be han holde pusten eller drikke et glass vann Har hikker stort sett hver dag, kan hende også flere ganger om dagen. Synes det er veldig mye, men hs sa ikke noe på det da jeg kommenterte det. Hun sa at det er noe som går over av seg selv, men at jeg kunne prøve å gi litt mm for å se om det ga seg. Dette satte han selvsagt i halsen og hostet så han ble rødlilla. Etter det har jeg ikke helt turt å gi han mer - er jo litt bekymret mamma og Det virker forøvrig ikke som om han gjør seg noe av det, han ligger nå bare der og hipser og hopser mens han ser seg rundt Det er kanskje heller jeg som synes det høres vondt ut, spesielt siden jeg hater å hikke selv... Noen som har hikkebabyer her, eller noen gode tips mot hikke?
*smula* Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Frøkna her hikker mye hun også. Flere ganger om dagen. Det er ikke noe farlig og det ser hvertfall ikke ut som hun bryr seg. Det går over når de blir litt eldre og magen er mer vandt å ha noe i seg. Forskere tror det kommer av at mat i magen presser på diafragma-muskelen, og at det tar litt tid før dette forholde jevner seg ut.
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Ah, tusen takk Da skal jeg roe med med hensyn til hikkingen i alle fall! Jammen er det mye man kan klare å henge seg opp i med disse småttingene, hehe
Topo Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Varmt håndkle/varmeflaske tett rundt magen, og tulle baby inn i et teppe når han hikker har hjulpet mini her hvertfall )
Kaspersen Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Her hjelper det å gi litt å drikke når mini hikker. Tror uansett det er mer plagsomt for meg enn for mini, han bryr seg ikke det grann!
me-mommy...?har fått nr 3 Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 tutta mi hikker en del hun og. hjelper som regel å gi henne litt mm ellers har eg hørt at kalde føtter kan bidra til hikke...
sillyfilly og Olivia Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 En sitrondråpe. Det er så surt at man "glemmer" å hikke. Funker som bare rakkern på meg og p tulla mi også.
*Lissi* Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Pleier også å gi litt ekstra drikke. Snuppa her hikker om hun drikker litt for fort, eller blir kald.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå