Gå til innhold

Noen som har opplevd noe lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ingenting av hva som skjer med kroppen min.Og lurer derfor på om noe har noen erfaringer å dele. Innlegget blir langt.Føler jeg må få med alt her .( beklager det)

Jeg hadde mensen 1 januar , den var noe kort , kom litt før tiden, manglet noen av de vanlige symptomene, men vel det kan jo skje. Men ganske kort tid etter mensen fikk jeg kraftige stikninger i begge eggstokkene og vondt i korsryggen. Syns dette var rart. Økte veldig på mot slutten av uken,jeg dro faktisk på legevakten. Der ble det tatt mange prøver, betennelser, UVI og graviditet. Den var negativ, ikke veldig overraskende for meg. Ble henvist til lege, så dro dit, ble tatt enda en graviditetstest( negativ) hadde gyn , iflg legen så alt normalt ut, men livmoren min var vist litt forstørret. Jeg sa til legen at sjansen for graviditet er små( hoppa av i svingen, vet det innebærer en viss risk) Men han ville ikke utelukke det , fikk beskjed om å ta en ny test uken etter. Påfølgende uke skjer det mer, enda mer aktivitet i magen, magen er "rar" bobling og ganske mye stikninger. Blir brått veldig trøtt, har noen orntli runder med 10-12 timers søvn, og sover enormt helgen etter. Føler jeg har fått mer energi, selv om jeg er legger meg grytidlig. Så blir luktesansen min ekstrem. det meste lukter mye, kjente jeg ble litt små engstelig( kjenner det fenomenet godt igjen) Men, jeg er fortsatt ikke gravid, det viser en ny test.

Så kommer sånn smått sure oppstøt, Er noen dager hvor det er ganske heftig, men reduksjon av kaffe hjalp veldig. Har ny time hos lege, nå blir det tatt blodprøve, selvfølgelig er den negativ, tok en del andre tester, alle disse er normale(stoffskifte, østrogen osv)Har hatt 2 runder med disse pergamentlignende smertene i lysken, varte bare noen få min, men det var vondt. Så gravid er jeg jo ikke! Og tydeligvis ikke hatt eggløsning heller! Og i morgen er det meningen at jeg skal ha mensen. Hvis syklusen min er "normal" går 27 dager. Har hatt en del utflod, innimellom rennende. I dag på morgen, hadde jeg antydning til spotting, så på med bind, nå er mensen på i gang. Og det er vanlig for meg med ganske mye spotting. Men, det har nesten ikke kommet noe i løpet av hele dagen.. Det har mer eller mindre stoppet helt opp. Det er veldig avvik fra normalen, jeg spotter mye et par timer og så kommer blodet. Har veldig vondt i den ene siden.Korsryggen verker, så har klart symptomer på en kommende mens. Det jeg mangler er oppblåstheten og vektøkningen. Legger stort sett på meg 2 kilo i forkant, men ikke noe nå. Puppene mine har ikke vært greie i dag, innimellom stikker det sinnsykt, og de føles tunge, men er ikke ømme.

Jeg er blitt henvist til UL for å sjekkes for cyste,så blir spennende å se om det er det som herjer med med meg nå. Hvis det hadde vært hormonell ubalanse burde vel noen av prøvene ha gitt utslag? På noe av det de testa meg for?

I verste fall... har jeg gått hen og blitt gravid etter mensen... ? Jeg får ikke det helt til å stemme heller, for en blodprøve bør vel streng tatt slå ut?

Blir veldig glad for evt synspunkter, om noen andre har opplevd noe av det samme, hørt om , for jeg begriper nemlig ingenting!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynt å blø nå, så mensen er i gang, uten eggløsning tydeligvis, så er nok en ubalanse et eller annet sted, forrige mens kom 4 dager for tidlig, nå er det 2 dager for tidlig, så begynner vel å bli så gammel nå at tiden er inne for variasjon i mensen. Har vært stødig som ei klokke i 13 år. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...