Gå til innhold

Hodepine, noen som har gode råd mot det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å unngå paracet, men tok to i går og da virket de ikke spesielt godt engang.

Holder på å bli sprø! Noen som har gode kjerringråd?? Er i uke 32 nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er bare i uke 12, og holdt på å DØ i går på jobb. grusomt, men har ikke noe kjerringråd desverre. lykke til. håper noen svarer!

Skrevet

Drikk mye vann, ut og gå en rolig tur når du orker, og legg deg ned når du kjenner hodepinen. Noen ganger er søvn det som hjelper, ta i tillegg to paracet. Ofte syns ikke jeg at paracet hjelper, men av og til når jeg sover i tillegg går det fint. Unngå også "låste" stillinger..

Skrevet

Paracet skader ikke barnet i magen, så du kan trygt ta paracet. Ta en paracet, en kaldklut på pannen og legg deg en plass hvor det er stille og lite lys. Og drikk masse vann, gjerne med isbiter. og pass på å slapp av i alle muskler:) Det hjalp for meg tidliger i svangerskapet når jeg hadde svangerskapsmigrene:) Lykke til:)

Skrevet

Mange gode råd over her, men du har sjekket blodtrykk og protein at alt slik er i orden. For er hodepinen så intens som du beskriver kan det være greit å få sjekket det.

Skrevet

Jeg har veldig ont i hode ganske så ofte, skikkeli migrene anfall.

Det som hjelper mot meg er å ta 1paracet og en ibux, og drikke noe varmt. En kopp te foreksempel, så legger jeg meg ned og lukker øynene. Mange ganger er den borte etter 15min :)

Er også bra med kald klut med litt eddik på :)

Skrevet

Mange gode tips her!

Men ikke ta ibux. Ibux inneholder stoffer som ikke er bra for kroppen under en graviditet (blant annet er ibux blodfortynnende).

For meg virket best å drikke mye vann og hvile ofte.

Lykke til!

Skrevet

Dropp kaffi og te. Drikk mykje vatn. Få frisk luft, sov meir :)

Skrevet

magnesium! og peppermynte olje paa panna, legge deg i mørkt rom

Skrevet

Har slitt med det samme selv dette svangerskapet. Merket ikke noe til det sist. Utrolig irriterende. Har ved to anledninger tatt en paracet, men det hjelper fint lite.

Det eneste er vel å drikke MYE og forsøke å strekke nakken litt hver dag.

Nå er det heldigvis ikke lenge til du føder da, så er det over... det eneste jeg kan trøste deg med:)

Skrevet

Fenozon koffein (eller noe sånt) er bra mot hodepine. Har ikke sjekket om man kan ta de i svangerskap. Paracet virker ikke spesielt godt på meg heller, men disse gjør:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...