Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 mener nå jeg, da. Nå ble det mye drittslenging her inne i dag, men når noen greier å spørre om det bare er snobber her inne så kan den personen ha lest alle innleggene fra hva jeg kaller snyltere her inne. Etter min mening er det mest av de som vil ha mest mulig gratis av staten være seg sykepenger, OS, slankeoperasjoner, arbeidsledighetstrygd, avklaringspenger osv osv.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Dette er faktisk noe man har KRAV på som aleneforsørger. Sånn er det i Norge! Jeg er alenemor, og sliter for å få endene til å møtes, men det går på et vis. Jeg har barnetrygd, og redusert OS fordi jeg ikke tjener all verdens, selv om jeg har full jobb. Hvis du er så forbannet på at noen får litt hjelp i en overgangsperiode,(for det er kun det det er, man har ikke disse stønadene resten av livet) så får du ta de som sitter å lager dise reglene da, og satsene. Hvem er så dum å si fra seg disse mulighetene når man trenger dem for å overleve? Ikke jeg i alle fall. Og hadde jeg ikke hatt denne hjelpen nå, så hadde jeg ikke klart meg. Pappaen til datteren min på 4,5 år lever desverre ikke lenger, så jeg kan love deg at hvis jeg hadde et valg, så hadde det ikke vært situasjonen jeg er i nå! Dere som er i et forhold, har en ekstra inntekt på mange tusen kroner mer pr mnd. Jeg har 18 000 kr utbetalt. Og med boutgifter pr mnd på i overkant av 10 000 kr pluss annen gjeld, mat, klær, osv, så sier det seg selv at vi ikke lever fett. Jeg tjener såvidt over grensa for å ha krav på bostøtte. Vi er aldri på cafe, aldri på lekeland, badeland, osv. Men vi lever. Så hvis du tror at de som "snylter" lever fett, og har det supert, så må du stikke fingeren i jorda og tenke en gang til. Jeg gjør ikke dette for moro skyld, eller fordi jeg vil "snylte" som du så fint kaller det. Jeg gjør det for å overleve!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Hæ? hvis man ikke får jobb, og søer aktivt.... så er man snylter fordi man får arbeidsledighetstrygd????
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Hmm ok jeg skjønner at os ses på som snylting av noen selv om jeg ikke er enig. Slankeoperasjoner kan jeg se også selv omjeg heller ikke der er enig. Men arbeidsavklaringspenger og arbeidsledighetstryggd går jo kun til mennesker som har vært i jobb og betalt skatt. Dette er en gode man får ved behov fordi man tidligere har betalt penger til skatten i lik linje med foreldrepersmisjons penger så da klarer jeg ikke helt å se ditt poeng der. Nå regner jeg med at du bare kjeder deg og skal provosere da
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Hæ? Ja. du snylter/tærer på det vi eller staten om du vil, skal bruke til diverse i samfunnet generelt.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 så det faktum at man betaler skatt av dagpengene er ikke bra nok? tærer man når man gir tilbake? dust hi
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #8 Skrevet 27. januar 2011 vet ikke hvordan det er med os ,men arbeidsledighetstrygd betaler man ihvertfall skatt av..... så klarer ikke helt å se poenget ditt.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 Hoho... Så dere mener dere er bidragsytere til staten når dere betaler skatt av ytelser dere FÅR av staten? Snodig... Men det spørs selvfølgelig hvor mye skatt man har betalt i livet kontra hva man får igjen av ytelser, så jobber man hele livet og mottar sykepenger f.eks fordi man er alvorlig syk så ser jeg ikke noe galt i det. Jeg ville bare ha frem at det var flere snyltere enn snobber her inne etter min mening. Er du 20 år og har mottatt diverse ytelser i flere år så mener jeg man er en snylter, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå