Gå til innhold

Fortsette studier uten OS, alenemor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig med min 3 åringe utdannelse i mai, jeg mister da den utvidete overgang stønaden på 12600 kr i mnd.

Jeg vil ha elendige mulighter til jobb og har derfor lyst å forsette med en master.

Jeg reise til utlandet å studere, hvor drømme studiet er, der vil vi ha bedre økonomi enn her hjemme, MEN så er det at sønnen min skal begynne på skolen til høsten. Han er per dags dato fulgt opp av ppt pga språk. Det ligger også inne en søknad om observasjon grunnet veldig aktiv adferd.

Jeg tenker at i utgangspunktet er det ikke gunstig for ham å flytte tl utlandet, men at å bli værende her hvor han har fått skole plass på en meget bra skole med gode pedagoger antakligvis vil være best.

Men uni her i byen tilbyr IKKE så mange alternativ for meg når det kommer til master, men å få fullført en master her vil også være lurt ift bedre jobbmulighter.

Økonomisk aner jeg ikke helt om det går, jeg vil ha ca 15500 i mnd utbetalt, og boutgifter på rundt 10000. Det er uaktuelt å selge og flytte til en billigere plass. Blir vi værende skal vi bo her..

Helt klart vil det bli svært knapt, men går det???

Eller bør jeg heller tenke på min egen fremtid og utdannelse og føge drømmen med en master i utlandet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du klarer deg ikke på 1550 kr i mnd??

da bor du for dyrt!

Skrevet

Ja, kanskje det.

Men nesten 4000 av de 10000 er nedbetaling av fellesgjeld, så penger spart ;)

Uaktuelt å flytte, bare bodd her 1 år og trives utrolig godt. Gode naboer, masse barn og 2 min til skole.

Skrevet

Enkelt og greit, nei det går ikke økonomisk om du har 15.500 inn og 10.000,- bare i boutgifter.

Skrevet

Kan studiene kombineres med en deltidsjobb?

Hadde du fått inn en 5000 kr i mnd skulle dere klart dere fint!! Er jo bare en 2 års periode :)

Lykke til, høres fornuftig ut å priotere gutten din enn egne preferanser for studie.

Skrevet

Hvorfor har du tatt en utdannelse som gir deg elendige muligheter til jobb?

Du må sette ungen din sine behov foran deg, og det er nok å gå på skolen han er kommet inn på og få den hjelpen han trenger.

Skrevet

Det er ikke alt en kan regne med å få gjort når man har fått barn. Burde kanskje gjort deg ferdig med utdannelse før det.

Eller så fortsetter du studier med studielån som andre. Jeg måtte ta de to siste årene mine på høgskole uten OS, men med studielån og 50% stilling. Kan jo ikke regne med staten skal finansiere min utdannelse når de ikke finansierer folk uten barn sin utdannelse...

Som aleneforsørger får du forsørgesrstipend. Og du må nok regne med å bo billigere enn det du gjør.

Trange kår noen år, m,n så får du utdannelsen som du ønsker deg...

Skrevet

For noen rare svar du har fått, i mine øyne!

Jeg synes du skal ta sjansen på å reise til utlandet, men tenk deg om i forhold til hvilket land du reiser til. En god utdannelse innenfor et fagfelt du liker er viktig, iforhold til hva du kan gi ungene dine senere!! Dessuten, en lykkelig mamma gir lykkelige barn!!

Jeg studerte i england med 2 barn i alderen 6-8, alene, gikk helt fint :) Barna lærte fort engelsk og i løpet av de 2 årene vi var der kom de opp på de andre barna sitt nivå!

PPT lignende hjelp finnes der også!! Typisk norsk og tro at vi er så forbanna mye bedre på ALT ;)

Alternativt ville jeg søgt meg inn på en master i hjembyen hvor det var mulig med deltidsjobb på siden av!

LYKKE TIL!

Skrevet

Eh, du 20:22... Sønnen hennes sliter med SPRÅK. Tror du saken blir bedre av at han nå i tillegg må lære et nytt et?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...