Gå til innhold

Er det bare snobber her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som folk bare MÅ skryte av hvor rike de er, hvilke merkeklær barna deres har, hvor flotte møbler og biler de har osv.

Er dere så utrygge at dere må ha bekreftelse på deres smak og pengebruk her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, jeg er ei fattiglus som er innpå her også :) Har ikke noe å skryte av likevel så ;)

Skrevet

Kan ikke kalle meg for snobb jeg gitt, klærne kjøpes på cubus og H&M, gjerne når det er salg, de fleste møblene er fått eller arvet av familie og venner, penger og pengebruk er ikke alt her i verdenen ;)

Skrevet

Så bra at du er her 13:33, da føler jeg meg ikke så alene :) HI

Skrevet

Nei, de fleste er alene med et par barn med ulike fedre, som lever på OS og annen trygd...!

Som deg,HI?

Mohahahahahahah!

Skrevet

Neida, slett ikke alle er like overfladiske. Mitt hjem er lite, koselig og fylt av hummel og kanari når det gjelder møbler og ting. Både arvet, brukt og kjøpt på salg. Vi har ikke dårlig økonomi, men hvorfor bruke en formye på ting når man kan gjøre andre ting som er mye mer morsomt. Prioriterer heller tid med barna, god mat og opplevelse enn å ha det fancy rundt oss. Jeg legger mer merke til om folk har bøker i hjemmet, om de kan føre en spennende samtale enn om de har kostbare ting. Mulig jeg er en intellektuell snobb kansje? Man får faktisk ikke med seg jordisk godt inn i det neste liv, og ikke sikkert det er noe liv etter dette, så hvorfor kaste bort tid og penger på ting som faktisk ikke har noen egentlig verdi? Verdien av et møbel som er praktisk, en god stol, behagelig seng, komfort osv, det er jeg tilhenger av, men dette trenger slett ikke koste all verden. Ellers mener jeg at hver enkelt får selv velge, det er et fritt samfunn i så måte. Men det er trist at noen stakkarer gjør seg til gjeldsslaver for å fremstå som mer vellykket, sånt er bare trist og viser hvor kaldt og kynisk sanfunnet har blitt og hvor usikkre mange mennesker er.

Skrevet

Du kan vel ikke ta med bøker, dyre eller billige møbler, komfortable stoler eller gode senger inn i neste liv. 13:45?

Men vi kan jo kanskje håpe på dype samtaler, åpenbaringer og visdom? :)

Skrevet

Er nok langt i fra snobb. Vi har et koselig hus som vi trives i, har penger nok til det vi trenger og av og til litt ekstra. Vi kjører en helt standar bil.

Jeg drømmer om en kjøkkensofa fra slettvoll, men tror heller jeg "lager" en selv enn å punge ut 30 000 kr for den. Kan ha det veldig fint og stilfult hjemme uten å bruke en formue. Det viktigste er at interiøret sier noe om hvem som bor der, og ikke ser ut som en side i et interiørblad.

Skrevet

Bøkene og komforten er for dette livet, jeg er ingen tilhenger av å leve asketisk. Kaller meg selv en livsnyter, jeg kan ikke fordra stess og status. Livet rommer så mye viktigere ting enn de overfladiske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...