Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 "Må" på fest i helga..og jeg blir fyllesjuk bare jeg lukter på korken, men tåler desverre fulle mennesker svært dårlig over tid, når jeg ikke drikker selv. Kan ikke sitte hjemme atter en helg. Stakkars gubben må jo få lufte seg han også...liker ikke at han drar alene ut..lang historie, ikke relevant til dette innlegget. Anyways... Hvordan unngår man den værste fyllesjuken? Spyr ikke, men får fyllenerver, hodepine og blir ubrukelig dagen der-på...har det ikke noe godt verken fysisk eller psykisk! Men, en kveld, edru, blandt altfor berusede mennesker, er nesten hakket værre for meg, altså. Vi har ikke barn enda, men går kanskje ikke ut mer enn 2-4 ganger i året. Må jo komme meg ut jeg også, mener jeg...desverre er omgangskretsen engang sånn at "her er det fylla som gjelder". *Grøss* Voksne menneskene... Hjelp!! (Drikker vann og prøver og ikke drikke for mye...men det er ikke så mye annet som nytter når sidemannen snøvler og pusten er så alkoholholdig at man blir pussa bare av å prate med mennesket..) ......ja, vi trenger nye venner....men det ser ikke mannen min, desverre :-/
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Beste tips: La være å drikke (så mye) !
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Uff, det der høres ikke mye hyggelig ut! Mitt beste tips er det som du selv nevner, nemlig å drikke masse vann. Det redder i alle fall meg fra både hodepine og kvalme.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Spis før du legger deg og unngå å legge deg med stigende rus... Da blir du dårlig uansett Drikk vann i mellom drinkene og drikk heller mindre hvis du ikke tåler så mye
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Drikk 3 store glass vann etter at du har kommet hjem (det å drikke vann samtidig som alkoholet, gir værre fyllenerver) ta en paracet og en ibux når du legger deg, dagen etter starter du dagen i et veldig rolig tempo, bruk tid på å la kroppen våkne opp i senga, før du står opp, sett deg sakte opp i senga, unngå sterkt lys den første eller de to første timene etter at du står opp.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Blæ! Vet alt om det! Men jeg kaster også opp til jeg gråter av utmattelse dagen derpå. Ikke drikk brun sprit eller søt vin/drinker med brus. Sukkeret gjøre det i hvert fall mye verre for meg. DRikk like mye vann som alkohol. Spis og drikk noe når du kommer hjem; ikke legg deg med en gang. Ta antihistaminer før du legger deg og når du våkner. Gå en rask tur med en gang du er ute av sengen.Drikk farris dagen derpå for å gjenopprette saltbalansen.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Tips. Drikker du en øl så drikk tilsvarende vann. Vin, tilsvarende mengde vann. Ellers kan du jo ta Syrtec før du begynner å drikke. På Meny har de faktisk noe som heter "dagen derpå" piller. Står ved der som ølla står. Kos deg!!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #8 Skrevet 27. januar 2011 Tusen takk for svar og tips! Er en litt teit situasjon og sette segselv i, kanskje men. Hehe.. Men vi strekker oss langt for hverandre, så mitt lille offer i helgen, får jeg tilbake for. ...,men gruer meg allerede, vet du. Hehe. Er IKKE festmenneske lengre.. HI (keep 'em coming! Tips altså, hvis flere har noen)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 Ikke drikk på tom mage Ikke drikk sprit Drikk masse vann Ta en zyrtec før du legger deg (reseptfri allergimedisin, finnes på dagligvare og apotek, har flere legevenner som gjør det )
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #10 Skrevet 27. januar 2011 Syrtec.. Og melk. I store mengder før du legger deg.. høres kvalmt ut, men hjelper godt på..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #11 Skrevet 27. januar 2011 Hold deg til kun øl eller vin. Ikke drikk sprit eller champagne. En syrtec før og en før legging. Mye vann hele dagen før festen og et glass melk etter festen.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #12 Skrevet 27. januar 2011 ...zyrtec tåler jeg desverre ikke.. Prøvde det en gang, og fikk hjertebank som tusan. Hjalp ikke akkurat på fyllenervefølelsen med hjertebank i 12 timer. Hehe.. Ble ikke mye søvn heller! Er for det meste ei "øl-jente", så det blir vel drikken for kvelden. Får ta med meg ei drikkeflaske med vann, så er det litt enkelere å huske vannet. Hm...får lage pizza før vi drar på lørdag, da, så har vi når vi kommer hjem også ....hm...hvor var post-it'ene nå da. Hehe. Kanskje jeg husker tipsene når jeg kommer hjem HI
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #13 Skrevet 27. januar 2011 Høres ut som en fest som du egentlig ikke har så lyst til å gå på. Bestem selv jente, om du vil gå, og hvor mye du vil drikke. Det er jo ikke moro å ha en så dårlig følelse i kroppen dagen etterpå, og etterhvert som man blir eldre, fatter man jo at det ikke er så bra for kroppen heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå