Gå til innhold

Hvor mye i ukelønn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle begynne å gi de to eldste ukelønn.

 

Hvor mye er vanlig å gi en 10 åring og en på 12-13 år?

Tenker at det skal være penger utenom, altså skal ikke dekke klær og sånne ting.

 

Så -hva er vanlig:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det kommer jo an på hvor mye de bidrar hjemme vil jeg tro...

Jeg ville kanskje gitt 100,- hvor jeg forlangte at minst halvparten gikk i sparebørsa.

Skrevet

Hva skal det dekke da?

Snop og kino? 50,- kr pr uke.

 

 

Skrevet

Ja de skal dekke sånne ting som å dra til sentrum med kompisene (sjelden de gjør det, men er gøy av og til.) Ett blad her og der, spare litt til noe en ønsket seg -sånne ting.

Tror de må få mer enn 50 om det skal dekke kino og snop, ettersom en kinobillett koster rundt 80 kr hehe.

 

De får ikke betalt etter hvor mye de gjør hjemme. Å hjelpe til i huset er enn selvfølge synest jeg, ingen får betalt for det. Det er noe man gjør fordi man bor her -om man er liten eller stor.

Skrevet

Her får de 50 kr i ukelønn hver lørdag. Kravet er at de har ryddige rom, og at de hjelper litt til elles. Utenom får de penger til mobilkontantkort (x 1 per mnd) og når de en gang i blant går på kino. De er 9 og 12 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...