Gå til innhold

Er på sukker-rehab, og har abstinenser!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et kosthold med alt for mye sukker ganske lenge, og nå har jeg bestemt meg for å kutte det ut. Jeg er slank uansett hva jeg spiser, så jeg har liksom aldri behøvd å tenke over hva jeg dytter i meg, i det minste ikke for figurens skyld. Men det er jo ikke sunt!

Så altså, har kuttet ut. Før drakk jeg brus med sukker nesten hver dag, og småspiste kjeks/sjokolade/annet godteri. Nå har jeg ikke sukker i huset, drikker bare vann, spiser mye frukt og grønt. Men jeg har så abstinenser! Kan sitte og fantasere om boblende cola eller en skål med smågodt. Hvor lenge skal dette sukkersuget vare? Og kan jeg unne meg en sjokoladebit i helgen, eller er det å ødelegge alt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er som å lese om meg selv for et år siden! Var totalt sukker dilla her i gården, helt til jeg bestemte meg for at dette ikke kunne fortsette, ikke bare er det usunt, men det kan føre til så mangt ellers også.

Jeg hadde sukkeravvening, og første uka var et mareritt uten like! Det var vel nesten så jeg skalv på hendene når vi gikk forbi sjokkolade ol i butikken, og samboeren min måtte hjelpe meg videre, er utrolig at sukker skal ha en slik virkning!

Men for all del, ikke "unn" deg selv litt sjokolade eller noe nå, jeg gjorde det, og det kolapset hele "programet" mitt, jeg tynet i meg hele sjokoladeplaten +++.

Måtte starte helt på nytt, etter 3 uker uten sukker, så følte jeg at selv kontrollen var tilbake, jeg kunne til og med gå alene i butikken, og kjøpte ikke noe med sukker :)

Nå er det snart et år siden, men allerede etter 2 månder, kunne jeg ta en liten sjokoladebit i helgen, uten at det førte med seg resten av platen :)

Skrevet

Takk for svar! Da er det tydeligvis bare å bite tennene sammen og holde ut. Blir nok popcorn som helgekos for meg :/

HI

Skrevet

12:29 her.

Ja, det er ikke lett å gå gjennom dette, håper du har god støtte rundt deg? Noen som kanskje har sukkerstopp samtidig? Tengte ikke jeg på når jeg holdt på..

Men popcorn er virkerlig en reddning :) Og kan være greit å ha noe frukt og grønnt med dip til :)

Skrevet

Nei, jeg har ingen støtte til akkurat dette, for jeg er alene. Men fant ut at jeg måtte bli kvitt uvanene før ungene blir større, kan jo ikke preke sunt kosthold for dem når jeg alltid har brus i kjøleskapet selv :/

Har funnet ut at den beste måten å håndtere akutt sukkersug på er å drikke masse vann, da blir jeg nesten litt uvel og har ikke lyst på noe.

Har stor medlidenhet med dem som skal stumpe røyken, dersom det er enda vanskeligere enn dette!

HI

Skrevet

Kjøp sukrin og sukkerfri sjokolade. De selger en på rema1000 med rødt papir som er god. Uten sukker, men med mange kalorier likevel.. men hvertfall sukkerfri. Et godt alternativ.. har også "avsukkret" meg.. det tar en uke eller to, men når det er over slipper du sukkerhunger,abstinens og du har full kontroll på inntaket..

Lykke til!!

Skrevet

Takk for tipset! Andre tas også imot med stor takk.

HI

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg hadde nyttårsforsett nå, samme som deg, kutte ut brus og godterier i ukedagene. Jeg har enda ikke spist/drikki, eller kjøpt meg noe slikkerier i ukedagene. Jeg kan godt ta meg litt sjokolade/potetgull i helgene uten at det fører med seg hele skapet. Og nå har jeg kommet så langt at det kan stå godis og brus i skapene uten at jeg knekker sammen.

Det var virkelig ikke lett den første uka, og jeg spiste ikke godteri den helga...fantaserte om alt mulig rart, sjokoladekake,marsipan,mozelle osv!

Men et tips hvis du sliter skikkelig med suget er krom tabletter!!!

Har ikke prøvd det selv, men vet om mange som har hatt goood effekt av de.

Jeg som deg kuttet ikke ut pga slanking, og noen ganger tror jeg det kan være vanskeligere. Det er som ei venninne sa, hun kan jo iallefall SE resultater, blir litt vanskeligere for oss å holde oss motiverte. For det er jo ingen som ser om vi spiser litt sjokolade i ny og ne, blir lettere å jukse, for vekta på badet sladrer jo ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...