Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har en jente på 13 som vi har latt få lov til å begynne å sminke seg nå når hun har begynt på ungdomsskolen. Problemet er at hun ikke kan det, og sminker seg alt for mye. Tykke lag med sort maskara på de lyse vippene, og tykke lag med oransj brunkrem så den nydelige huden blir totalt dekket. Jeg har prøvd å hjelpe ved å kjøpe sminke i litt mer moderate farger, men den bruke rhun ikke. Storesøsteren, pappaen og jeg fortelle rhenne hvor mye finere hun er med mindre sminke, men vi er da bare teite. Så har jeg hørt at det fins sminkekurs for tenåringer. Hva tror dere om det? Hun vil sikkert ikke, men hvis man får noe sminke med på kjøpet, kan hun muligens la seg lokke. Det kan jo være lettere å få råd fra en ekspert enn fra foreldre som ikke skjønner noenting.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Kan hun ikke bare male seg som hun vil? Poenget er vel hva hun og hennes jevnaldrende liker, ikke at vi gamlingene liker den stilen. Personlig synes jeg all hverdagssminke er dumt, men folk må jo få lov til å sminke seg som de selv vil, selv om jeg synes det ser teit ut .
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Dersom det finnes der du bor og du vil bruke penger på det, så er det jo greit. Antakelig vil en proff ha mer tyngde enn foreldre og søsken. Ellers tror jeg nesten alle jenter må gjennom en periode med grusom sminke. Jeg hadde det faktisk ikke, men søsteren min så grusom ut med kølsvarte bryn som så henne til å se ut som en heks, og tommetykk foundation. Men det gikk over etter en stund. I dag plager jeg henne med å vise henne bildene fra hun var fjortis
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Ja, hadde definitivt sendt henne. Har også en jente på 13 år som sminker seg. Har snakket og guidet henne litt. Hun har skjønt at det fineste er å se naturlig ut. Hun har venninner som sminker seg helt grusomt. Skjønner ikke at foreldrene sier ifra...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Ja, kanskje min datter er en av disse. Vi sier fra, men har ikke lyst til tvinge henne til å ikke sminke seg heller. Hun har fregner og lyse vipper og bryn, og dette er noe hun er misfornøyd med og prøver å skjule. Alle forsøk på å få henne til å innse at litt mer moderate farger kler henne tusen ganger bedre, faller på steingrunn.Håpet er altså å få henne til å innse det selv, og da tenkte jeg at kanskje et sånt kurs kunen være noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå