mairaa Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Hei. E det noen som har gått opp etter å ha tatt hormonspiral? Det har jeg, har lagt på meg, deppa, krangler hele tiden, har null tålmodighet, ect. Vil gjerne høre om andre har samme symptomer som meg...
Venja Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Jeg gikk opp i vekt etter at jeg fikk hormonspiral.... La ikke så mye på meg i starten da jeg var i permisjon og var flink å gå turer etc, men etter at jeg begynte å jobbe så har jeg gått opp mer. Om det kan knyttes direkte til hormonspiralen, eller om det bare er en mer passiv hverdag som gjør det vet jeg ikke. Har vel lagt på meg ca 7 kg etter at jeg fikk satt den inn. Tok den ut for 3 mnd siden (har bestemt oss for å prøve igjen) og har siden det tatt av 2-3 kg uten å gjøre noe for det (håper det fortsetter slik...)
Venja Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Humørmessig så tror jeg ikke at jeg har merket noe.... Mannen har ikke klagd iallefall
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har ikke gått opp i vekt, men jeg må passe på hva jeg spiser for å ikke gjøre det. Og det har vært vanskelig å gå ned det jeg har igjen etter den ble satt inn, så jeg tror det har noe med den å gjøre. Humøret merker jeg ingenting på, sånn utenom når jeg irriterer meg grønn hver mnd for at mensen fremdeles ikke har forsvunnet
Gjest To stjerner Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Nei, har ikke gått opp. Men jeg er i utgangspunktet slank og har god forbrenning, men de siste 4-5 kiloene som jeg har etter andremann derimot, de er det ikke lett å bli kvitt...men det er ikke hormonspiralen sin skyld.
mairaa Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2011 Takk for alle svarene. Jeg spiser regelmessig og trener en del, men har også lagt på meg 6-7 kg... Gikk ned etter gravideten, men etter at jeg begynte å jobbe igjen har jeg lagt på meg alle kiloene jeg hadde mens jeg gikk gravid... Selvtilliten min er ikke på topp etter dette. Så spiralen skal jeg fjerne til uka. Synd at ingen opplyser om sånn ting. Skal ikke si at jeg var noe flink til å sjekke heller. Ble anbefalt, så tok jeg den....
Hufsla Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 jeg har ikke satt vektøkning i forbindelse med spiralen, men ja, jeg har nok godt opp to tre kg. Alle de andre symptomene har jeg også, i tillegg til uren hud. Har hatt den i litt over fire år nå, men nå vil jeg ikke mer. Mannen sitt ansvar med prevensjon heretter. Eller så blir det barn igjen, og da ville jeg bli glad:-) Å slippe mensen er ikke verdt dette...
Monajenten Skrevet 27. januar 2011 #8 Skrevet 27. januar 2011 Hufsla, du er heldig hvis du slipper mensen, hehe;-) Jeg har også hormonspiral, og blør over 60% av tiden. Har ofte perioder på 2-3 uker, og aldri under 10 dager. Gikk vel opp rundt 8 kg, og har etter utrolig mye styr klart å gå ned igjen, men det har vært tøft, og jeg må passe ekstremt godt på hva jeg putter i munnen. Går omtrent opp igjen bare jeg ser på en sjokolade. Jeg hater den, og vil ikke anbefale den til noen, selv om jeg vet at mange er fornøyd. Men tar den ikke ut likevel, for føler ikke det er noe alternativ. Gravid skulle jeg gjerne blitt, men må ha en fast jobb først, så innen jeg får det, blir nok spiralen nødt til å bli værende.. Dere som har tatt den ut: Har dere gått ned igjen i vekt?
Hufsla Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 det har vært den eneste grunnen til at jeg har hatt den så lenge :-) Innrømmer at det er en stoooor fordel da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå