Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Jeg er fortsatt i svangerskapspermisjon noen uker til. Jobber i barnehage og sa at jeg godt kunne være med på foreldremøtet (igår) selv om jeg ikke var tilbake i jobb enda. Igår våknet jeg opp med øyekatarr. Det ene øyet var fullt av gugge og nesten hovnet igjen. Ringte jobben og sa at jeg ikke følte meg komfortabel med å komme på møtet likevel. På ettermiddagen (1,5 time før møtet skulle begynne), ringte sjefen min meg og spurte om jeg ikke kunne komme likevel (!!). Jeg forklarte at jeg fortsatt hadde puss som nesten rant, at øyet var irritert og oppsvulmet og at jeg ikke hadde lyst til å komme i den tilstanden. Da begynte han å presse på, snakket om signaleffekten det ville gi til foreldrene om jeg ikke kom (sier HAN som legger seg syk for ingenting!) og at ingen andre ville ha noe imot om jeg hadde øyekatarr. Kjente jeg ble irritert og måtte være helt bestemt for at han skulle gi seg. Er det ikke ganske frekt å ringe for å presse på når jeg allerede hadde gitt beskjed om at jeg ikke kom?? Han burde jo stole på min dømmekraft. Hadde i tillegg en dundrende hodepine, sovet dårlig på natten og klødde og dryppet meg i øyet i ett sett. I allefall så kan han jo ikke kreve at jeg skal komme når jeg fremdeles er i permisjon?? Og kan ikke kreve at jeg skal stå der og se ut som et monster når jeg skulle møte foreldrene på den nye avdelingen min?? Eller er jeg skikkelig urimelig?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Sjefen din er urimelig. Du har ingen plikt til å møte på jobben når du er i permisjon.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 hørtes ut som min sjef. ok å spørre, men noe utover det blir bare frekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå