Gå til innhold

Sånn i starten på ketolyse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det da lurt å holde seg under 10 gr KH? per dag.. Mener å ha lest det.

Og tror dere det skal mye til før man hopper ut av ketose? Tror jeg er i ketose nå etter 3 dager men hev i meg noen druer i morgest siden jeg forsov meg til første vakta på jobben, og de inneholder jo masse sukker!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det er ikke lurt. Det er lurt å holde seg til 15 :)

Skal ikke så mye til før man er ute igjen. Men om du bare spiste noen druer, og holder deg til keto-kost igjen restne av dagen går det nok fint :)

Skrevet

Ok takker for svar :) Har lest litt av den boken til han der Torkild, og mener det sto at man burde starte med 10 gr og deretter øke til 15? Men mulig jeg har lest feil. Har gått mest i kylling, laks, egg og burgere samt isbergsalat med rømmedressing de siste dagene..

Skrevet

Det beste, for kvinner, er å holde seg på 15 om dagen. Men om en skulle oppleve å ikke få utslag på ketolysestiksen så kan en gå ned til 10.

Skrevet

Ah, takk for svar da dere, sånn det var :) Noen tips til hvordan jeg skal komme meg opp i 15 gr per dag da? Har naturligvis kuttet all brødmat, pasta, ris, potet osv. Drikker ikke lettbrus, kaffe men har unnet meg en kopp te idag og igår. Igår fikk jeg kanskje i meg rundt 5 gr KH fra kjøtt og noe fra isberg. Det inneholder jo litt karbs..

Skrevet

Spiser du grønnsaker? Som brokkoli, spinat, blomkål ol. Det er viktig å få i seg grønnsaker hver dag.

Og så kan du spise tomat, paprika, agurk osv.

Om du veier grønnsakene så kan du regne på hvor mye du får i deg av karbohydrater hver dag.

Egg er også bra å spise.

Te kan du drikke så mye du vil av samt vann og mineralvann uten sukker. Farris er bra for det er det litt salt i.

Jeg ligger på mellom 12 og 15 karbohydrater hver dag. Og da spiser jeg egg, ost, grønnsaker, kjøtt, fisk og drikker kaffe / te / vann

Skrevet

Er ikke så flink med disse grønnsakene.. Fikk i meg brokkoli og blomkål igår til laksemiddagen. Lager jeg omelett pisker jeg sammen to egg, litt minimais og champignon. Må vel kanskje få i meg mer grønnsaker da og spe på med litt ekstra karbs =)

Skrevet

Ble litt borte her (måtte ut på glattisen for å hente en vårtrille til Lillebråk, hehe), men det høres ut som du har grei skuring på dette.

Jeg er også ganske fersk. Begynte for 3 uker siden og er ofte innom på Slankeforumet for å plukke opp tips til hva man kan spise og nye retter man kan lage. Du kan jo se der inne om du finner noe spennende du kan lage og så står det også endel mattips i boka.

Men for meg høres det ut som om du er på rett vei;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...