StoltHønemor<3 Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Jeg tenkte å dra innom butikken i morgen for å kjøpe stelleprodukter, og da lurer jeg på; Hva kjøper dere til babyen? Jeg skal også forhåpentligvis kjøpe vogn til helgen, og seng så da får jeg det i hus
maibaby i magen Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Her er det jeg har brukt til lillegull, som jeg kommer til å ha klart til lillemor kommer: - Febertermometer med engangshylser - neglsaks - a-creme eller blå apobase - talkum (ikke brukt så mye, men kjekt til såre "sprekker" i f.eks hals, armkrok ol når hun var liten) - inotyol til sår stump: super! Zinksalven hjalp ikke her.. - engangs ammeinnlegg til meg - mesoft kompresser fra apoteket: som engangsservietter - olje: til å vaske stumpen med, og badevannet - febernedsettenden kan være praktisk å ha liggende Det var det jeg kom på, dette vi har brukt mest..
StoltHønemor<3 Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2011 oki:) jeg skrivet det opp:) hehe!
maibaby i magen Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 brukte også litt saltvannsdråper til å rense øynene når hun hadde verk, og eventuelt navlestupen når vi vasket rundt der.. Kommer ikke på noe mer akkurat nå..
Trultemora er presseklar!! Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 uten tvil Inotyol!! <3 Fikk et tips om å høre på Apoteket etter en puppekrem som het Unguentum M og som var mye bedre enn vanlig brystvortekrem!
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Kjøper bare inn olje til badevannet og krystallfiolett har vi liggende i tilfelle sår stump Febernedsettende er lurt å ha i huset da Syntes ikke det er vits i å kjøpe såper,shampoer,kremer og alt mulig "dill" før babyen er født,ikke at man trenger det når de er så små,men ville uansett ventet til babyen er født Vi bruker heller ikke våtservietter eller MeSoft til å stelle med,syntes det er en uting med bruk og kast.Dette er mitt 3 barn og vi har brukt vaskekluter på de to andre og blir til at vi gjør det denne gangen også.
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Takk for tips om Krem Trultemora,Knerten & Derten<3 Syntes ikke den Purelan er så effektiv
maibaby i magen Skrevet 27. januar 2011 #8 Skrevet 27. januar 2011 Ang hva som er nødvendig og ikke bør du vurdere selv hva du klarer deg uten i starten. Datteren min hadde masse hormonutslett i ansiktet når hun var et par uker gammel, derfor anbefalte helsesøster apopasen, og vi har brukt den kremen til kroppen siden. Ang mesoft så synes jeg det er kjekt å ha hvis det trengs, selv om vi selvfølgelig bare tar stumpen rett i vasken når vi er hjemme. men inotyolen, febermåler, neglsaks, babyolje og ammeinnlegg til meg har vært uunnværlig for oss!
maibaby i magen Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 Hun hadde også atopisk eksem.. Så det kan jo være kjekt som skrevet under her, å se ann hva du trenger av kremer, såper ol. Shampoo begynte vi ikke med før hun var over halvåret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå