Gå til innhold

NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pratet med de i sommer for å sikre meg om at deres skriv var riktig, sto der at min permisjon gikk ut 19 januar.

Ringte nå da pengene uteble nå sier de at permisjonen gikk ut 29.12, da jeg fødte 3 uker før termin.

Hvorfor ikke opplyse om det da jeg sist pratet med de?

Ja, ja det var de pengene.

Noen fler som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har det skriftelig at du skal ha permisjonspenger til 19/1 ville jeg klaget (med mindre det er åpenbart at de har regnet feil).

Skrevet

Det er fordi du selv må opplyse om at du fødte for tidlig. Samme skjedde meg meg, men da jeg sa at jeg fødte 10 dager for tidlig så måtte hun NAV-dama se på et korrigeringsskriv og der sto riktig dato.

At det trekkes fra når man føder for tidlig visste du sikkert og det står også i skrivet at om man føder for tidlig så trekkes det fra den dato man har fått oppgitt. Så strengt tatt så burde du visst dette selv.

Skrevet

09.53, du skrev innlegget for meg;)

det kommer veldig tydelig frem i reglene at de 3 ukene før termin faller bort dersom man føder før termin....

Skrevet

Dersom du leser hele vedtaket ditt så står det der at dersom du føder før termin så faller dager bort.

Skrevet

Joda, har også pratet med de om det i sommer, og senest sist uke hvor de fastholdt datoen, men muntelig teller ikke..

Skrevet

NEI, det som gjelder etter loven gjelder. Det står i vedtaket ditt svart på hvitt. Trist for deg, og trist for meg også, jeg fødte 4 uker for tidlig, og "mistet" 4 uker permisjon.

Skrevet

Ja, kjedelig.

Jeg fødte tvillinger fikk da 7 uker ekstra, men fratrekk for de ukene en føder før termin.

Hvor mange føder tvillinger til termin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...