Gå til innhold

Flere som har "katastrofeområder" hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et vaskerom/ bod som er helt sykt rotete. Hyllene er så overfylte at det faller ledninger og ting ned på gulvet. Skittentøysdunken er nesten alltid overfylt og det er så fælt der inne at jeg gremmes. Dette rommet ligger midt i leiligheten også, ikke i noen vaskekjeller eller slikt, så hvis vi glemmer døra oppe, (noe vi gjør ofte) risikerer vi at noen ser det. Herregud, jeg blir så flau over at vi ikke klarer å gjøre det rommet mer funksjonelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åja!!!!! Vi bor i et gammelt, bittelite hus med grunnflate på 50 kvm, 4 stk + hund :) Det er ikke annen lagringsplass her enn en innvendig liten bod og en liten kjeller. Vi har katastrofeområde i gangen i 1 etg, trapperommet oppe OG ute... Ettersom vi ikke har garasje eller stor nok kjeller blir sykler, ski, akebrett og noe verktøy stående ute langs husveggen og det er ikke akkurat pent, så garasje er neste byggeprosjekt. Min samboer jobber med data, har x-antall utstyr hjemme og det har han presset inn under trappa (!). Her må man gå ut for å skifte mening :) Det ligger også endel rot utenfor dette såkalte "kontoret".

Håper på bedre tider, vi bygger ut med 40 kvm nå, det verste er egentlig det som ligger utenfor veggene, for det ser naboer og forbipasserende... Og jeg liker IKKE å bo som en sigøyner :)

Skrevet

Rommet jeg sitter i nå.. Resten av huset er skikkelig organisert, men "kontoret" ser ut som et bomba horehus.. Jeg ryddet en gang, vasket og gjorde det så fint, men har en mann som ikke er så nøye med hvor han legger ting, og kontoret er liksom hans rom, siden det meste her inne er "hans".. Kjenner jeg må få organisert det snart, for det sliter på meg psykisk å ha det rotete, og jeg føler ikke huset blir ryddig uansett når jeg vet at dette rommet er som det er..

Skrevet

Åja, uteområdet vårt er også helt krise. Vi har ikke noe sted å stue bort hagemøbler, sykler, mopeder, akebrett, plastsklier, blomsterkrukker osv osv, så det står til spott og spe for hele nabolaget.

Det vaskerommet vårt er forøvrig også fullt av pc-utstyr og elektronikk. Vi har tre pcer, to monitorer og diverse greier der inne.

Rundt "kontoret", som er en liten krok i stua, flyter det dessuten med papirer som vi ikke får orden på, men dette får vi ihvertfall ryddet bort de gangene vi skal ha besøk.

Vi har altfor mange ting og altfor lite plass å ha det på:(

Skrevet

Bortsett fra rommet til 15-åringen, som ser ut som et bomba horehus, så har jeg et skap som som er et "jeg vet ikke helt hva jeg skal med dette eller hvor det hører til så jeg legger det her"-skap. Det bør åpnes med andakt, følelse og vernesko.

Her er et tips til å få orden på vaskerommet: Klare plastkasser! Jeg har alt jeg oppbevarer på vaskerommet i klare plastkasser med lokk. De kan stables i høyden på hyllene, det ser ryddig ut samtidig som det er lett å se hva som er i hvilken kasse og ingenting ramler ned.

Skrevet

Vi har ingen katastrofeområder hos oss. Men ville komme med tips til deg:) Skjønner godt at du synes det er ubehagelig at folk ser dette.

1) Sett av en bestemt lørdag eller søndag kun til dette vaskerommet.

2) Spør om noen kan passe barna deres denne dagen.

3) Finn frem fire store plastsekker/pappkasser; den ene til søppel, den andre til skittentøy, den tredje til ting som kan gis bort til Fretex og den fjerde til ting dere er usikre på hva dere skal gjøre med

4) Begynn med å sortere tingene oppi sekkene / eskene

5) Når rommet er neten tømt, fyll to bøtter med varmt vann, også begynner dere med å vaske alle overflater. Dette er veldig motiverende, for dere ser resultater med en gang:)

6) Så setter dere tingene som skal inn dit fint på plass.

7) Til slutt bestiller dere Take-away og koser dere med god samvittighet:)

Voila, problem solved:)

Skrevet

hehe - ja! Skittentøyskurven på badet vårt er nå høyere enn servanten, går ikke engang an å ha på lokket. Jeg pleier å gjemme bort kurven om den er full når vi har gjester :-p Ellers er det nesten alltd klær som ligger slengt på badet - og boden er stappfull av alt mulig skrot.

Skrevet

Har ikke noe slikt rom i huset, kanskje rommet til guttungen på 9 år.

På vaskerommet så har vi skap og hyller. Skittentøyet blir sortert i egne dunker. Håndklær, undertøy + sokker, ull og silke, vanlige klær.

Det gjør det lettere å få vakset unna de klærne som er mest av.

Jeg kjøper også esker fra bauhaus ekstra sterke, der jeg sorterer oppi det vi skal ta vare på og merker det. Eks julepynt, vinterklær str XX til XX, vår og sommer utstyr osv og det settes på loftet.

Er også flink å gi bort til fretex og kaste på fyllinga ting vi ikke har behov for.

Dette gjør ting enklere :-D

Skrevet

Det mest katastrofeområdet vi har akkurat nå er bak tv-seksjonen! Herregud, jeg har ikke ord for hvordan det ser ut bak der! Det er ledninger til tv, tuner, blue-ray spiller, forsterker, x-bok 360, playstation 3, pc OG akvariumsledninger! Og for ikke å glemme støvet! Takk og lov for at vi skal gjøre noe med rotet i helga. Har ikke sjans for å gjøre noe med det selv siden seksjonen i seg selv veier omlag 70 kg. Og med alt av utstyr oppå og inni veier hele greia opp mot 200 kg!

Ja, også soverommet da... 2 av 4 vegger det inne er dekket med skap fra tak til gulv.. 3 av de er klesskap, men 6(!!) skap er fulle av rot! + 9 små overskap er fulle av dritt :-S Gruer meg som bare det til å rydde opp i alt :-S

Skrevet

Nei, heldigvis. Er flink til å ta ting etterhvert=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...