Gå til innhold

Diabetes 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har diabetes2 her som kan si litt om hvordan dere oppdaget sykdommen og hvilke symptomer dere hadde/har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merket kun at jeg hadde litt høyt blodsukker fastende, hadde ca 7 uten å ha spist på morningen. Langtidblodsukkeret mitt var helt fint så jeg måtte tvinge legen min til å ta en glukosebelastnigstest på meg.

Skrevet

fikk du gb med så høyt fastende blodsukker? Da gjorde de ikke jobben sin på labben heller, for de skal også sjekke det fastende blodsukkeret før testen tas. Et høyt fastende bl.s. sier nå mer enn en gb...

Skrevet

Ja, hadde jo alltid så høyt fastende blodsukker, så de gjorde nok jobben sin.

Skrevet

Jeg hadde to forhøyede fastende blodsukker, og fikk gjort en glukosebelastning som viste 12,2. Og vips hadde jeg den kroniske,alvorlige sykdommen diabetes type 2.. jeg fikk sjokk og gråt på laben.. Jeg var ikke overvektig og det eneste symptomet jeg hadde hatt på forhånd var at jeg var slapp og hadde lite energi..Og i ettertid ser jeg at jeg muligens hadde svangeskapsdiabetes som ikke ble fulgt opp (sukker i urinen x 1) Fikk en diger baby..

Så etter å ha grått noen dager kjøpte jeg meg joggesko og lekkert treningstøy. Jeg la om kostholdet etter legens anbefaling og trente i vei.. Jeg gikk ned 15 kilo.

På kontroller etterpå er alle blodsukker fine, Hba1c er under normalen og jeg er "friskmeldt" av legen min.. Jeg har slanket og trent bort diabetesen, og jeg trenger kun en kontroll hvert halvår/år..

Og lykkelig er jeg for det!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...