Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 «Så bra du er hjemme igjen. Har sendt deg og politiet healing for at dette skal gå best mulig. Jeg skal forklare meg på tirsdag, kommer innom etterpå», skrev kvinnen i tekstmeldingen, som ble lest opp i retten. min kommentar: Og dette er som dere ser, etter at kvinnen er fengslet og sluppet løs igjen. Bv-damen kaller seg barnas forsvarer, men mener det er BRA at overgriperen er hjemme igjen, og hun KOMMER INNOM overgriperen etter å ha forklart seg! Åpenbart mener hun at overgriperen ikke fortjener straff for å ha voldtatt sin sønn i årevis, og drevet på med mange andre uhumskheter. Jeg er sjokkert. Denne Bv-dama burde ha sittet på tiltalebenken selv. Bur henne inn!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Tenkte det samme da jeg så nyhetene...helt forferdelig hele saken...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Man skal være veldig forsiktig med å legge mer mening i en SMS tekst enn det som faktisk står der. Det er veldig lett å overfortolke slike korte meldinger. Jeg synes heller ikke det er galt at hun ønsker det beste for moren og at hun hjelper henne. Det er bra, og hun trenger det helt sikkert. Om litt fler hadde brydd seg tidligere i steden for å utstøte fammiliene fra lokalsamfunnet, kunne kansje hele saken vært unngått eller i det minste begrenset til en vanlig barnevernssak med omsorgsovertagelse. Problemet her kommer bare om denne barnevernansatte har blandet rollene sine tidligere. Om hun har unnlatt å hjelpe barna pga at hun har vært veninne med moren er det ille, men det har ikke jeg sett noe bevis på at har hendt. Denne SMSen blir vel bare brukt for å vise at hun sansynligvis ikke er helt upartisk som vitne.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Er jo så man får lyst til å ta loven i egne hender, å dengeløs på de J******!!!#¤(&%#(%
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 "Åpenbart mener hun at overgriperen ikke fortjener straff for å ha voldtatt sin sønn i årevis, og drevet på med mange andre uhumskheter." Jaha, og du sitter inne i denne damens hode og vet dette da eller? Eller er dette noe du tolker uten å vite noe om det? Du vet nemlig helt sikkert at denne damen visste at tiltalte voldtok sin sønn i årevis?
Gjest Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Det er ikke ofte jeg skriver sånt, men den tidligere barnevernslederen virket ikke riktig nagla. Det må ha blitt tatt mange rare beslutninger der med et sånt surrevesen som leder.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 Bortsett fra at hun så en av overgrepsvideoene, og bortsett fra å si til moren at hun burde gå til politiet ikke gjorde noe videre med det.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #10 Skrevet 27. januar 2011 Er det ingen som har anmeldt denne psykodama for GROV tjenesteforsømmelse!?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #11 Skrevet 27. januar 2011 Leste nettopp at barnevernet der skal granskes og at enkelte kan risikere straff. Synes hele saken er helt hårreisende og grotesk! Og er sjokkert over at det ikke følges bedre opp ang bekymringsmeldinger til barnevernet. Er riktig lei meg kjenner jeg. Stakkars stakkars ofre. Leste nettopp om Bjugnsaken også. Repeterte. Tenk at de ikke fikk straff! Er jo helt sykt. Barn skal alltid tas på alvor når det gjelder seksuelle overgrep!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #12 Skrevet 27. januar 2011 Tror du det er mange psyke barnevernsfolk der ute! Hvem som helst kan jo bli det. Hører jo mange stygge histoirer om dem som blir personlige både den ene eller den andre veien. Skummelt.... Tror ikke jeg hadde likt en pedofil og blitt venn med denne personen jeg altså. Da hadde det vært noe galt med meg....
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #13 Skrevet 27. januar 2011 Denne Alvdal-kvinnen er tydeligvis svært sjarmerende og kan snurre nesten alle rundt lillefingeren sin. Kanskje har hun vært misbrukt i sin egen barndom og dermed har trodd dette var noe naturlig. Så det er ikke lett for Barnevernet å bedømme personligheter. Det Barnevernet helt klart burde gjort, var å følge opp bekymringsmeldingene som t.o.m. kom fra kvinnens datter, og blitt mistenksom da kvinnen ikke meldte fra om videoen til politiet, selv etter lang tid. Og enda påstår den tidligere Bv-sjefen at hun aldri har tatt sin healer-venninne i løgn... Dessuten, en healer påstår å ha ekstra gode forutsetninger for å lese mennesker. De fleste sier vel at de ser andre menneskers aura. Så dersom auraen til ei dame er helt mørk bør det vel ringe noen alarmklokker :-) Men denne saken tyder jo sterkt på at den tidligere Bv-sjefen har null vurderingsevner, både som Bv-ansatt og som healer! Og dessuten som vitne siden hun prøvde å sykemelde seg fra å vitne. Tyder ikke på at hun bryr seg særlig om barna.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #14 Skrevet 27. januar 2011 Aller først må jeg få frem at jeg mener at barnevernet i mange saker gjør en formidabel jobb. Når det er sagt så tror jeg at det stilles altfor dårlige krav til hvem som får jobbe innenfor barnevernet. Min eks- tante forsømte sine tre barn i alle år. Da barna var blitt vokse og flyttet hjemmefra fikk hun jobb i barnevernet her vi bor, og der jobber hun ennå. Helt hårreisende:(
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #15 Skrevet 27. januar 2011 Helt forferdelig. Som barnevernsleder håper hun at moren skal melde seg selv til politiet, fordi hun virker bedre. Også sitter hun der i årevis uten å foreta seg noe som helst!!! Sorry, klarer barer ikke la være: Uttrykket er: Ikke rett naVla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå