Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har gjennom et par år nå hatt store merter i magen!! Det tok meg lang tid, ca ett år, før jeg oppsøkte lege. Når jeg først gjorde det, fikk jeg hevnisning til haukeland. Når jeg så kom til der, 8mnd senere, fikk jeg komme til 5min, med en henvisning til MR av mage 2mnd senere. Nå har jeg vært på den, og fikk delvis svar på den på mandag. Det blir opperasjon, men legen er ikke helt sikker. Jeg har ligget i store smerter på benker ute, hos svigers, hjemme (utallige ganger) og frykter nesten å gå ut døren. Jobben har jeg måttet redisere til 20%, uten å få noe mer støtte, fordi jeg ikke har noe attest på sykdom. I mellomtiden, før jeg kom til på haukeland, var jeg på et privat legekontor. Han tok ultralyd, og fant små gallesteiner, men kunne ikke skjønne at de kunne lage så store smerter som jeg beskriver. Beskriver det like vondt som fødselsrier. For noen måneder siden ble jeg hentet med sykebil å kjørt på legevakten, for så å få smertestillende og bli sendt hjem igjen. Var også en tur på legevakten etter det. Jeg klarer ikke skrike om hjelp! Hører stadig si at jeg må oppsøke hjelp, men jeg klarer ikke snakke for meg. Nå er det gått så langt at jeg ikke orker. Ingen lege har engang tatt en eneste blodprøve, ikke så mye som en urinprøve. Nå skal jeg opperere for å se om det kan være riktig. Oppgitt over meg selv, hva skal jeg gjøre for å få mer undersøkelser før opperasjon? Hvordan "rome om hjelp"?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Skriv et brev til legen din, omtrent som det du har skrevet her. Først begynn med at du ikke klarer å stille disse spørsmålene personlig og velger brevform. Litt om det hva dette gjør med deg psykisk, Sykdomshistorien, hvor saken er og til slutt så stiller du spørmål om hvorfor det ikke er tatt hverken blod eller urinprøve, samt hva som kan forårsake disse typer smerter. Gi brevet til legen neste gang du er der, sett deg ned og vent på svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå