hjerterom Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Vi skal kjøpe enten manduca eller ergo. Jenten vår er nå 10 mnd, men tenker også å bruke denne til flere barn, så den bør kunne brukes fra omtrent nyfødt. Hvilke erfaringer har dere? Hva fungerer best hvis en skal bruke den aleine med barnet? Fordeler/ulemper ved å bære på rygg eller mage. Kom med positive og negative erfaringer, jeg er helt blank!
Gjest Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Ergo er det beste jeg har kjøpt til barnet mitt. Har brukt den kjempemasse og syns den er genial. Men man må visst kjøpe et innlegg å ha i den for at den skal passe til babyer under 7 kg.
Gjest yrild Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Jeg synes Manducaen er kjempegod :-) Liker godt at man kan krysse selene på ryggen når man har barnet på magen, da har man arnene helt fritt. Så vidt jeg vet er ikke Ergoen sånn at selene kan krysses. Ellers er de veldig like, men Manduca har en glidlås man kan åpne så man har større mulighet til å tilpasse selen til barnets størrelse. Ergo har bedre polstring på stroppene, men jeg har aldri synes at Manduca sine ikke er nok polstret. Har båret lillemann fra 3 mnd frem til nå 2 år i Manduca.
Venja Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Manduca er helt super!!! Har ikke prøvd Ergo, men de skal jo være ganske like. Mener at Manducaen er litt lengre i panelet og har innebygd spedbarnsinnlegg, mens Ergo må dette kjøpes utenom. Har brukt Manduca siden minsten var ca 4 mnd.... og bruker den fortsatt til både minsten på 2 år og på storebror på snart 4 (18kg).
frk Nilsen Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Meitai ;-) Men av manduca eller ergo har jeg kun erfaring med Manduca. Er veldig godt fornøyd med den, og som de andre sier så har Manduca spedbarnsinnlegg og kan forlenge ryggen på den. På http://lotusbarn.no har de masse ulike bæreseler
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Vi kjøpte Manduca og er STRÅLENDE fornøyd med den :-) Spesielt siden den kan brukes til å også bære på ryggen for litt større barn.
Vimse + gullene Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Har dere vurdert beco butterfly? Ganske lik de andre, og med spedbarnsinnlegg. Beste er at man kan flytte selen med barnet i, fra en bærer til en annen, eller fra mage til rygg, fordi barnet sitter i et slags sete (stoff på begge sider) Vanskelig å forklare, men du skjønner når du ser den!
Uro4 Skrevet 29. januar 2011 #9 Skrevet 29. januar 2011 vi var veldig fornøyd med manduca (og skal selge vår for 500,-)
Makko med to små gutter Skrevet 29. januar 2011 #10 Skrevet 29. januar 2011 Brukte maitai når mini var liten, kjøpte ergo når han var ca 4mnd (maitai er ikke praktisk når man reiser alene med baby på fly!), men brukte den sjelden før vi begynte med ryggbæring. Gutten er stor og tung. Har vært veldig fornøyd. Har nesten ikke brukt vogn. Sluttet i sommer da jeg var gravid (med bekkenløsning alt i uke 14), og gutten var da 17kg. Prøvde en stund manduca da den har lenger panel, men synes det var tyngre, fikk mer belastning på skuldrene enn med ergo'n.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. januar 2011 #11 Skrevet 29. januar 2011 Manduca er suuper, spesielt med stroppene i kryss bakpå ryggen, men har bare erfaring fra ca 5 mnds alder. Fra nyfødt bruker jeg heller Close Baby Carrier, som er et ferdigknyttet, superenkelt og kjempegodt sjal=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå