Gå til innhold

Usikker på om jeg vil ha flere barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd i flere år med to spontansborter som eneste resultat, og nå har jeg endelig fått time hos gynekolog for utredning.. Men nå begynner jeg å føle på at jeg rett og slett ikke er sikker på om jeg ønsker flere barn, jeg mener, det er jo veldig koselig med babyer og barn, men barnet vi har er snart 10 år, og det virker så dumt, i en alder av 33, å skulle begynne helt på nytt med småbarn..

Om ti år er jeg 43, og vil jeg virkelig ha en 8/9 åring da, eller vil jeg ha muligheten til å "leve livet", kanskje bli bestemor om få år og heller nyte det, enn å bli tenåringsmor.. Når jeg tenker etter så begynner jeg å lure på om jeg helt ubevisst har spolert mange sjanser for å bli gravid, ved å ikke ha sex når jeg vet at jeg nærmer meg/har eggløsning, fordi jeg egentlig ikke ønsker meg flere barn..

Mannen min vil gjerne ha flere barn sier han, men han er borte halve året, og da er ansvaret helt og holdent mitt, noe jeg greide som 23-åring, men det var tungt!

Noen som har stor aldersforskjell på barna, som kan få meg til å se dette i et annet lys?.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at du ikke bare er redd for å bli skuffet igjen da?

Skrevet

Vi har ikke stor forskjell på barna, men en venninne har 12 år mellom sine to. De er veldig glad for at de fikk nr.2.

Og så hadde de hjelp i første ungen som er veldig glad i lillesøster.

Skrevet

Jo, det er vel en mulighet.. Jeg var ble jo veldig lei meg de to gangene jeg mistet, selv om det var veldig tidlig (uke 6 og 7), så kanskje jeg saboterer for meg selv fordi jeg er redd for å miste igjen.. Ingen dum idè!

Takk for svar! :)

Skrevet

Barnet vårt har ytret ønske om småsøsken flere ganger, jeg kommer selv fra en familie der vi var tre søsken, og jeg er veldig glad for å ha mine to brødre, særlig nå som vi har blitt voksne! Men alikevel er jeg usikker på om jeg vil ha flere barn bare for å gi barnet jeg allerede har søsken.. Redd det blir litt sånn "du ble født for xxxx sin skyld.." Neida, det blir jo selvfølgelig ikke sånn men..

Jeg er som du kanskje ser litt i tvil her.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...