Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 hvordan vil du da reagere om dette gjelder dine barn
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 nei, ikke redd for barnet mitt. bare redd for at det skulle bli dømt av andre. men jeg hadde aldri dømt han:) like glad i han uansett hvem han forelsker seg i
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Jeg vil bli bekymret på mitt barns vegne pga fordommene og fordømmelsen som sjokkerende nok fortsatt eksisterer i 2011. Utover det kunne ikke seksuell legning brydd meg mindre så lenge det er mellom to voksne samtykkende parter som respekterer hverandre. Jeg ønsker et godt liv for mitt barn, om det er som homofil, lesbisk eller heterofil er meg revnende likegyldig.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Hvis noen av mine barn skal oppdage at de har en "annen" legning, så håper jeg inderlig at vi har oppdratt de så godt at de vet at de kan være åpne til oss om det. At de tør å snakke med oss om disse følelsene. Jeg har ingenting imot homofile eller lesbiske, å håper derfor at barna vet at vi elsker dem like høyt uansett legning! Nå er de litt for små til å snakke om slike ting, men regner med at det kommer naturlig inn i samtaleevner etter hvert som de blir større å spør mer (hvis de ser to av samme kjønn kysser, går å leier osv)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 nei, det er jeg ikke redd for. Jeg kan uansett ikke gjøre noe med det. Men jeg håper at de er hetero, fordi det er enklest for dem.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Hvordan "redd" mener du da? Mine barns seksuelle legning vil ikke ha noen innvirkning på min kjærlighet til dem, og har ingen betydning for meg personlig. Men jeg vil nok være bekymret for andres fordømming av dem, og evt mobbing, diskriminering og trakassering de - dessverre- kan bli utsatt for på bakrgunn av dette.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Ingenting kan forandre min kjærlighet til barna mine og hvor mye jeg elsker dem, men jeg ville nok blitt bekymret for hva de evt må gjennomgå av trakassering og diskriminering fra andre
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #9 Skrevet 26. januar 2011 Jeg ville blitt veldig glad på hennes vegne dersom hun kunne leve i et forhold uten den skjeve maktbalansen som ofte finnes i heterofile forhold. Jeg håper at datteren min finner seg en fantastisk person som er opptatt av likestilling og med velutviklet empati og omsorgsevne. Det være seg en mann eller kvinne.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #10 Skrevet 26. januar 2011 Ikke redd, men jeg hadde avskrevet dem som mine barn.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #11 Skrevet 26. januar 2011 Nei, det bekymrer meg ikke på annen måte enn at jeg da kan få en svigerdatter i stedenfort en svigersønn. De fleste damer ser ut til å ha trøbbel med svigermor. For min del ville det derfor kansje vært enklere å få en svigersønn. De færreste har problemer med homofile nå lenger, så det tror jeg kadde gått helt greit. Barnebarn hadde det sikkert også blitt en råd med.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #12 Skrevet 26. januar 2011 Seriøst? Tenker du da at seksuell legning er et valg man tar?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #13 Skrevet 26. januar 2011 Hvilken legning mine barn har er helt uvesentlig for meg, det endrer ingen ting for hvilken kjærlighet jeg har til de (så lenge de ikke er pedofile eller noe slikt) Selv er jeg bifil, så jeg har ikke så mye å si syns jeg. Har vært samboer med en jente, men har endt opp med en mann. I vår familie har vi en god blanding av forskjellige legninger, og litt rare familiesammensettninger. Jeg håper de syns det ikke blir ekkelt eller rart når de finner ut hvilken legning de selv har. Har måtte ha mange samtaler med de allerede, selv om de er små. Mine to barn syns det er flott uansett om noen er hetrofile eller homofile, min manns barn har slitt med de homofile, og de som har skiftet kjønn siden de er ganske så kristene. Det kræsjer med hva de hører i kirken sin (ikke statskirken) Men de små har pratet masse med de, for de syns det er rart at de kan ha så mange fordommer om dette. Så nå er det ganske greit, men merker det er stor forskjell på hvilket miljø man er i når det kommer til fordommer mot homofile osv.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #14 Skrevet 26. januar 2011 Jeg er mest redd for mennesker som 21.49.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #15 Skrevet 26. januar 2011 Absolutt ikke redd for det. Hvis noen av barna mine viser ser å være homofile så skal jeg støtte dem.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #16 Skrevet 26. januar 2011 Nei det er jeg virkelig ikke redd for. Det spiller da ingen rolle for meg hvilken legning barnet har.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. januar 2011 #17 Skrevet 26. januar 2011 nei, det er jeg ikke. for meg spiller det ingen rolle hvilket kjønn sønnen min måtte finne ut at han faller for, så lenge det er bra folk. hvoran jeg hadde reagert? er det noe som krever en reaksjon?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #18 Skrevet 26. januar 2011 For meg er det viktigst at barna blir lykkelige, om det er med en mann eller kvinne er det samme for meg. Håper de blir godtatt av samfunnet uansett hvilken legning de har!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #21 Skrevet 27. januar 2011 Overhodet ikke redd for det. Det blir deres valg. Det jeg hadde vært redd for, var at de skulle velge en partner som var voldelig og stygg mot dem. Uavhengig kjønn.. Prøver å oppdra dem til å bli gode menneskekjennere, som kan ha vett til å styre unna psykopater;-)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #22 Skrevet 27. januar 2011 Neida, det driter jeg i, det kommer evt til å gå helt fint. Men jeg var rimelig bekymret for at han skulle få rødt hår.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #23 Skrevet 27. januar 2011 Nei, men så er hun enda liten jente (2) men om hun skulle bli lesbisk en dag, så skal jeg være den første som støtter henne og fortelle henne at jeg elsker henne uansett hvilket kjønn av kjæreste hun velger. Har en fetter og en kusine i familien ( De er lesbisk og homofil) men ingen i familien har reagert negativt på det. Jeg er vokst opp i en tolerant slekt og familie og vil videreføre det til egne barn..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #24 Skrevet 27. januar 2011 Jeg ville taklet det fint, verre med besteforeldrene... 75 år nå, så blir sikkert ikke så aktuelt for våre barn, men tenker på barna til svigerinna mi... han ene er potensiell homofil. Blir flau og sint når de legger ut om hvor forferdelig det må være om barna skulle ha en annen legning, for det er jo ikke det man ønsker for dem. Det er ikke slik mennesket er skapt. Bare litt religiøse....
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #25 Skrevet 27. januar 2011 Det er mye jeg kan bekymre meg for når det gjelder barnas fremtid, men hvilken legning de har spiller overhodet ingen rolle! Men om det skulle vise seg å bli sånn ville jeg nok bekymret meg litt for dem, bor ute i distiktene og her kan man fremdeles risikere å få julig ute på byen om man er homofil. Sånne fordommer og vanskeligheter ønsker jeg ikke for barna mine, men jeg ønsker at de skal finne kjærligheten og bli lykkelige, om det er med en mann eller dame er helt uvesentlig for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå