Gå til innhold

Montering av varmepumpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det koster sånn ca?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjekt å kjøpe varmepumpen med montering. Vi kjøpte varmepumpa separat og fikk firmaet som bygde huset til å montere den (en avtalt pakkepris sammen med mye annet småplukk) og vet at byggefirmaet lette litt rundt etter å finne en montør som monterte det merket vi hadde kjøpt da ikke alle montører monterer annet enn det merket de selv selger eller er spesialister på.

Flere operatører opererer med 3-4000 kr som minstepris i følge diverse nettsider (med tillegg for ekstra rørstrekk etc).

Skrevet

Mellom 10 og 20 tusen må du regne med alt ettersom hvor stor effekt du ønsker.

Skrevet

Ok. Vet prisen på selve varmepumpa, men ikke monteringen. Så kan være greit å vite hvor mye de pleier å ta for noe slikt. Vet dem som monterer hvor det er greit å plassere den, osv.?

Skrevet

vårt hus er på to etg og ca 150 kvadrat. vi har da en varmepumpe på 5,2 kwt (eller noe i den duren samboeren sa :-P) og den kostet 150000 ferdig montert :-) så det var vel ca 2000 for monteringa. Montøren vet hvor de skal henges for å få best mulig effekt ja:-)

Det er ølstyggt med den store boksen på veggen, men uunværlig for husvarmen :-)

Skrevet

IKKE WILFA VARMEPUMPE!!!

Ikke kjøp i butikk, men av folk som jobber med det.

Skrevet

Det er det som er planen, ja ;) Ender vel på en Panasonic eller en LG (de var fine) :)

Skrevet

Hva er galt med Wilfa varmepumpe?? Har nettopp kjøp en vi....er den dårlig?

Skrevet

Anbefaler LG varmepumpe. Vi kjøpte det for 2 år siden, betalte 19.000 (tror jeg) inkl montering. Ja de er dyrere, men mye bedre enn billigmerkene.

Tror den egentlig var dyrere enn det vi fikk den for pga mann min hjelpte han som solgte de med noe.

Skrevet

Nei, unnskyld det er IVT varmepumpe vi har. Beklager, roter litt.

Hilsen anonym 18.14

Skrevet

Den jeg kjøpte holder ikke temperaturen. Den jobber hele tiden og bråker veldig mye. Har i snart 2 år, klaget til butikken, meldt det inn til forbrukerrådet, men får ikke hjelp noen steder. Ifølge wilfa skal den monterest selv, og det har vi gjort, men hjelp når vi spør, det får vi ikke.

Veldig misfornøyd. Spesielt at den ikke holder temperaturen. Så her må jeg nok kjøpe ny.;-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...