Gå til innhold

prevansjons spørsmål for oss over 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hva jeg skal velge, da spiralen kom ut, og jeg helst vil slippe å putte inn ny, da jeg hadde en del plager forrige gang når jeg satte inn!!

Hva skal en dame på over 30 som røyker og har migrene bruke da??

Hva bruker dere der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør du meg? Ingenting. Ikke redd for å få 100 unger heller da. Ja, har samboer og 3 barn.

Skrevet

Jeg har blitt gravid på minipiller og p-piller... Hadde spiral, men var så plaget med den at jeg tok den ut. Nå har jeg tenkt å prøve p-plaster, men venter bare på at mensen skal komme så jeg får satt d på. Jeg er forresten 32 år og har to barn (og vil egentlig ikke har flere, så kunne vel ha sterilisert meg, men det blir litt vel drastisk).

Skrevet

Hvis du ikke vil ha flere er det vel det sikreste å sterilisere seg?

Om du angrer kan du forsatt bli gravid med litt hjelp, les ivf.

Hilsen anonym over.

Skrevet

Enklere for mannen å sterilisere seg....

Skrevet

Jeg er ferdig med og få barn, så jeg har sterilisert meg. Ville ikke bruke all den prevansjonen.

Skrevet

Jeg ville sterilisert meg hvis ikke det er konkrete planer om barn.

Skrevet

Jeg er over 35 og legen min vil ikke gi meg hormonprevansjon igjen, pga kreftfare. Så når denne babyen er født går jeg til skrittet og steriliserer meg. Eneste aberet er ventetiden på det inngrepet, hva man gjør i mellomtiden... Men det får gå. Evt kan man sterilisere seg privat, da går det nok fortere.

Tips til deg, som er yngre, må være å enten krype til korset og ta hormonpreparat mens du ennå har "riktig" alder eller rett og slett kondom?? Noe som helt klart fungerer dårlig (i mitt hode iallefall) i et stabilt forhold... Impulsiv sex blir liksom ikke impulsiv lenger... og noe av moroa blir borte.

Skrevet

Bruker minipillen Cerazette og er veldig fornøyd. Slet med migrene da jeg gikk på vanlige p-piller. Ingen migrene nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...