Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 12 åringen til et vennepar av meg går ikke på skolen, hu nekter. Hu spiser også lite, veldig lite. De får ikke mat i hu.. Hu sier hu er mett etter en pølse.. Så har hu funnet ut at svart er kult, svarte klær, svart rundt øya, svart neglelakk ++.. også prater hu med folk som foreldrene advarer mot, på nette.. Hu legger seg ikke på natta, oppe til 3-4 og sover på dagen.. Foreldrene hennes får hu IKKE til å gå på skolen.. og tro meg, de har prøvd. Hu skylder på sjukdommer, så når har de vært hos legen og tatt sjekk.. Alt bra, men hu sier fortsatt hu er slapp og ikke iform... Er vel ikke lenge til det blir sett i gang noe sterkere tak. Men hva hadde du gjort hvis dette hadde vært ditt barn?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 hei,. dette høres ut som nesten slik som jeg var. nektet blankt å gå på skolen,. hadde jeg hvert foreldre her så hadde jeg undersøkt om det er noe som foregår på skolen som gjør at hun ikke vil gå.. om hun blir mobbet eller noe slikt,. har hun noen venner,.?? jeg sa hele tiden til mine foreldre at jeg var dårlig, dette var for at jeg ble mobbet og ikke trivdes. lærerne gjorde ingen ting med mobbingen, og det gjorde at ejg ikke gikk på skolen til slutt. denne jenta må foreldrene undersøke om blir mobbet, har hun noen venner. ellers hadde jeg faktisk gått til lærer og helsesøter for å få hjelp,. foreldrene må gjøre noe før det går for langt.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Hei :-) Ja, de har undersøkt, og vært med henne på skolen noen dager.. Hu blir ikke mobbet nå, men hu har vært mobbeoffer i en annen kommune. Er en gutt på den skolen hu går på nå, som gjorde noe ugang i 08-09 men han har alltid med seg hjelpepersoner på skolen nå, og hu sier at han er grei mot hu nå. Jeg har vært med foreldra hennes og hu på butikken der hu og gutten som hadde gjort noe ugang og skremt endel elever hadde smilt til hverandre og pratet. Hu har mange venner, de skriver at de savner hu. men derimot lærerene der er litt av en gjeng.. skulle ikke vært lærere.. Er vel 4 årsiden siden famillien hennes flytta hit, det har fungert helt bra til nå.. Hu sier hu savner hjembygda si, men de flytta faktisk fordi hu ble mobba der hu kom fra.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Jeg kan faktisk ikke forstille meg at noen av mine barn kommer til å være slik. Jeg hadde følt meg svært mislykka som forelder. Kan jo ikke utelukke at det kommer til å skje, men kan bare ikke se det for meg.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 hmm,. da vet jeg ikke helt,. hadde jeg hvert foreldre for en slik unge hadde jeg da koblet fra data og tv mens hun var hjemme på dagen slik at hun ikke drev med dette mens hun er hjemme,. kansje det er lærerne som er problemet på skolen.. gå til helsestasjonen. de burde kunne hjelpe når det gjelder skolen,. hvordan er hun ellers som jente? blid, munter, sur, sliten?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Nei..Foreldrene hennes er veldig frustrerte.. Og alle andre barna dems går på skole. Så trur ikke det har noe med foreldre"rollen" å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Ja, De har lagd en regel der at nette og tv skal av ganske tidlig.. men funker ikke, ser det ut som.. Ja.. Det kan godt hende, synd hvis lærere er med på å ødelegge trivsel på skolen.. Før var hu den herlige jente, blid som ei sol og var nesten ingenting negativt.. Men nå, er hu mer sur, blir veldig fort sur, og lei seg.. Har musikk på øra heletiden, og hvis folk prøver å få kontakt rister hu på hodet og skriker "HVA!" Kan jo hende dette bare er vanlig "reaksjon" på at hu begynner å komme i puberteten.. Hmm..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 De må jo rett og slett koble inn barnevernet her og BUP el hva det heter! Dette går ikke ann!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #9 Skrevet 26. januar 2011 hmm,. slik du beskriver henne,. første som slår meg er at hun har problemer med noe. det kan være hva som helst. hva med å motivere henne til noe som hun likte før hun ble slik? prøv å få henne ut med vennene sine,. om vennene hennes etterlyser henne så er det noe rart som foregår, kan ikke foreldrene tilby og kjøre henne og noen venner på kino, og hente de,. ? hadde det hvert min unge ville jeg gjort det jeg kunne for å komme til buns i dette. er det noen rundt denne jenta som jenta stoler 100% på som hun kan prate med. kansje få denne personen til å prate med henne,.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #10 Skrevet 26. januar 2011 Få inn bup eller ppt (tror bup er best i denne saken for å være ærlig). Noe skjer her. En venninne av meg sin datter, nøyaktig samme alder den gang, gjorde det samme. Snudde fra å være en snill, pliktoppfyllende jente som gjerne hjalp til, til å ikke ville eller orke noe. Kledde seg i svart, farget håret svart neglelakk og sminke gikk i sorte toner. Det viste seg at hun hadde vært utsatt for seksuelle overgrep. Når årsaken endelig kom ut, løsnet det for denne jenten. BUP hjalp, og en liten periode innleggelse på psykiatrisk klinikk for barn og unge var det og her. I dag er hun tilbake der hun var. Men har sine arr selvsagt, men fungerer som alle normale i hverdagen. Kan selvsagt være andre ting inne i bildet, men en instans utenfra bør komme inn i bildet her....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå