Gå til innhold

Hvem har ansvaret for dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier ut en kjellerleilighet og det har blitt mye is i trappa hennes pga istapper fra takrenna på huset. Hun sier at hun har falt i trappa 2 ganger. Hvem sitt ansvar er det å fjerne isen? Er det huseieren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er huseieren som skal fjerne og strø.

Skrevet

Det er ditt ansvar. Stikk ut å fiks:)

Skrevet

Men hva når det snør? Er det mitt ansvar å måke trappa hennes også??

Skrevet

Huseiers ansvar, ingen tvil om det.

Sånn er det alltid, det er huseier som har ansvar for å måke snø på taket, fjerne is, strø osv.

Skrevet

Snømåking og gressklipping skal man ha med et kapittel om i leieavtalen!

Det er vanlig å skrive i avtalen at leietager har ansvar for å måke foran egen inngang.

Men det er ditt hus, og du fungerer faktisk som vaktmester når du leier ut. Det er en av ulempene med utleie..

Skrevet

det kommer ann på hva som står i kontrakten(hvis dere har noe leiekontrakt da) der jeg leier, står det i kontrakten at jeg må gjøre alt sånn selv.

Skrevet

Dette burde dere tenkt på da dere skrev leiekontrakt med henne.

Jeg leier også ut og har skrevet i leiekontrakten at: leietaker skal holde eget inngangsparti/trapper fritt for snø og is om vinteren.

Altså, leietaker måker sitt inngangsparti, og vi måker våres.

Skrevet

VI har bare burkt den vanlige husleiekontrakta man får kjøpt på bokhandelen. Har ikke skrevet noe ang måking og div.

VI skal fikse det i morgen, men jeg bare lurte på hvem som egentlig har ansvaret :)

Skrevet

Du skriver "trapp" og da blir jeg litt usikker. Høres merkelig ut om huseier må måke trappen til leieboeren. Jeg vet huseier har ansvar for vei/fortau etc. Sjekk det ut du. Uansett, hadde aldri falt meg inn at en evt huseier skulle måkt trappa mi, noe greier en da vitterlig selv.

Skrevet

Er huseier , så sant det ikke står i leiekontrakten at det er leietaker som skal gjøre det. Ville ført det i leiekontrakten,så får dere håpe at leietaker vil signere:=)

Skrevet

Om det ikke står spesifisert i kontrakten så er det deres ansvar som huseiere.

Når det er sagt så er det utrolig tafatt av leietager at hun ikke klarer å strø litt selv - spesielt når hun har klart å falle to ganger! Salter man litt så kan man fint hakke bort isen.

Skrevet

Her hos oss har huseier lagt innefliser ute! Gjett om det er glatt! Har falt der mange ganger og må si fra til besøket at de må være kjempeforsiktige. Men gjør han noe?? NEI! Vurderer bare å hakke de bort.

Klarte å falle der da jeg var høygravid også. Gikk heldigvis bra!

Alt for å spare penger!

Skrevet

Men herregud da menneske! Om det er glatt så strør dere eller har dere ingen armer kanskje?

Skrevet

Hvis du tenker på meg (19.15) så strør vi. Vi strør og strør. Har lagt på teip, men er så glatt når det blir kaldt at teipen detter av. Innfliser på trappen ute, da blir det SÅPEglatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...