Gå til innhold

Hva er deres mening om dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt satt ut, så ville bare høre deres mening og evt hva jeg burde gjøre.. Er av LITEN betydning bare litt smålig måte å gjøre det på syntes jeg da..

Fikk besøk av ei gammel venninde i dag. Lenge siden jeg har sett henne og hun har heller ikke sett barna..

Hun ringer å spør om vi skal trille og gå å spise lunch for hun hadde fått lønn.

Men vi ble heller enige om å lage en deilig salat hjemme hos meg. Jeg spør om hun kan kjøpe med litt oliven olje til meg og at hun skulle få penger for den.

Men når hun skulle gå, etter å ha fått en hel haug med barneklær av meg drar hun frem regningen og begynner å regne på hva vi skal betale hver.

Jeg hadde bare 50kr i lommeboken da jeg regnet med å betale bare for olja. Men sier litt paff at hun trenger ikke sitte der å regne "ører for den salaten. Kan sette inn penger på konton din evt.. Enda mer paff da hun mener det seriøst og skriver konto nr sitt ned..

. Hun nevner at hun har handlet litt selv og hun trekker av litt (50kr)så den totale sum jeg skal betale blir da 150 kr( for en salat). Men resten div varer som vi ikke har i salaten sender jeg med henne tibake.

Så 150 kr for en salat kunne vi jo nesten gått på fin resturang..

Ikke det at jeg syntes 150 er mye. Men for salat, cherrytomat og litt kylling og nøtter blir det drøyt for 300 for en salat..

Etter at hun er gått tenker jeg litt over dette og ser på kvitteringen. Der har hun handlet for en totalsum av 350. Tingene hun handlet til seg selv er mer enn 50 nemlig 176 kr..!! Så totalt for den maten vi spiste her blir 174 kr.

Deler man det på to blir jeg å skylde henne87kr.... Og ikke 150!!

Jeg har aldrig hvert kjip på penger alltid spandert og elsker å gi gaver. Men dette syntes jeg ble litt rart.. Skal jeg liksom gå i tap for at hun kom til oss en tur??

Hun hadde jo heller ikke gaver til barna hun aldrig har sett. Ikke at jeg forventer det, men det hadde jeg gjort hvis det var min venninde som akk fått barn.... Så jeg mener at skal man bort til noen spanderer man vell den salaten????

Hadde Jeg handlet inn den maten før hun kom spør da ikke jeg om penger for det hun har spist hos oss!! " Du drakk 3 kopper te, så det blir ca 30 kr takk!!

Kanskje jeg skal trekke det av totalsummen hennes... hehe

Hva syntes dere om dette?? Tenker jeg helt feil?? Planen er jo å sette over de 150kr, men en liten stemme i meg sier nei vet du hva... Hun fikk med seg så mye fint av spebarns tøy...

Hva hadde dere gjort???

(Hehe har mye fritid om dagen..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hææ???

Er det mulig. Det du gjør, du ringer til henne og viser til kvitteringen om at hallo det blir jo bare 87kr du skylder henne. Disse sier du skal sette inn umiddelbart og ber henne om å ikke ta kontakt igjen, makan til frekk kjærring a. Du trenger ikke ei slik ei til veninne.

Skrevet

Utrolig smålig av venninna di! Det er ikke du som skal synes dette var ubehagelig, men hun. Blir nesten flau på hennes vegne.

Skrevet

HeHe

Det frister nesten og spørre hva hun heter... Min bror var sammen med ei dame og etter ca 3 års samboerskap kaster han henne ut. Da setter dama seg til og rekne over ALLE kviteringer på dagligvarer og sier jeg har spist for så mye og du for så mye, du skylder med 200 000 !!

Så ja de finnes de som trenger en nesestiver desverre..

I ditt tilfelle tror jeg jeg hadde tatt det hele som en spøk og sett om hun virkelig mente alvor og ringer og spør deg etter pengene.

Skrevet

hun høres helt latterlig ut... ville lagt 87 kr i en konvolutt, vist til kvitteringen og sagt "ha et fint liv"! for en smålig dame...

Skrevet

Er det mulig. Blir som hun over her sier nesten flau på hennes vegne.

Gjør som de andre sier og vis til kvitteringen, sett over 87 kr og glem hele dama. Synd med klærne du gav bort, selv om man liker å gi til andre er det alltid godt å føle at det blir tatt vel i mot og at det gleder.

Hun der høres mer ut som hun tar det hun kan få av andre uten å ville gi noe tilbake. Kjenner jo ikke dama, men kjenner typen! Smålig.

Skrevet

Noen er bare sånn, dessverre. Stusser over dette hver gang noen står og studerer kassalappen etter å ha kjøpt et par varer.

Stusselig, synes jeg.

Skrevet

Jeg hadde nok satt inn 87kr til henne og hvis hun spør hadde jeg vist til kvitteringene. Det er jo direkte frekt...

Skrevet

Herlighet, hvor smålig går det an å bli???

Gi henne kr 87,- og glem "venninna". Det er ikke venner som gjør sånn. Sånne folk hæler jeg ikke å ha noe med å gjøre.

Skrevet

kan da være grei å se over kassalappen for å se at du har betalt for ting du ikke har kjøpt.

Jeg storhandler hver 14 dag så det blir mye og jeg går ikke å regner på summen i hodet under hele handleturen. Derfor må jeg jo sjekke lappen i ettertid. Stort sett stemmer det jo, men ikke alltid. Sist hadde kassadama tatt betalt for 80 poser istede for 8. Pluss dratt ikke bare en men 4 varer gjennom to ganger.

Og selvom ikke noe av dette er dyrt blir det jo en del penger når du legger det sammen. Var faktisk over 150 kr som jeg ikke skulle betale.

Skrevet

Hi

Jeg hadde satt inn de 87kr ikke 150, du skal da ikke betale for ting hun har kjøpt til seg selv utenom.

Det er fryktelig frekt av henne å prøve seg en gang. Tror jeg hadde sendt ho en kopi av kvitteringen også hvor jeg hadde brukt farget tusj over de tignene som var til salaten og tydelig regnet disse summene sammen for å så dele på 2 slik at hun ikke kan tvile på utregningen. :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen.. :)

Ja er det ikke utrolig hvor smålig det går ann til å bli.. Fillesak egentlig, men jeg går å irriterer meg enda.. hehe

Jeg tenkte sende en sms til henne der jeg skrev at" jeg kikket litt på kviteringen og så at vi hadde regnet feil, blir 87 kr osv osv.. Men da føler jeg at det plutselig blir jeg som blir smålig...... Skjønner??

Så jeg gjør som en av dere foreslo.. Dropper hele betalingen.. Ringer hun etter penger, så flaut for henne... Skjønner godt han broren som hev ut dama si!!

Hadde vi hvert studenter og bodd på hybler.. Så ja.. Da teller hver kr;) Men nå..

Kanskje man skal sette en sparegris i gangen og be alle venner som er innom på middag betale for seg der før man går...hahaha

Skrevet

Nei, kjære!! Enig med resten her. Er det mulig??

Hadde nok bare satt over 87,- ja. Evt 90, og så poengtert at du hadde rundet OPP;) hehehe..

Skrevet

Herlighet, sånt gjør man bare ikke. Drar jeg på besøk til noen som nettopp har fått barn har jeg for det første med gave, og for det andre har jeg også pleid å ha med noe godt å spise. Hadde ikke forventet å få igjen penger dersom jeg hadde handlet inn til lunsj/middag når jeg skulle på besøk. Særlig ikke hvis jeg nettopp hadde fått lønn og egentlig hadde god nok råd til å gå ut og spise.

Litt usikker på hva jeg hadde gjort, jeg hadde nok satt inne de 87 kronene og skrevet en sms der jeg sa at jeg hadde satt dem inn etter å ha regnet skikkelig på kvitteringen (dette er da ikke smålig, rett skal være rett. Er venninnen din som er rar i dette tilfellet.) Synes egentlig du heller bare burde droppe å betale, og hvis hun etterlyser pengene ler du bare og sier: Oi, jeg trodde du tulla jeg? Har aldri tatt deg for å være gnien. Hehehe. ;)

Merker jeg blir irritert her sjøl egentlig. Hater folk som holder på sånn. Vi har stort sett lite penger å leve for, men jeg hadde aldri oppført meg sånn likevel. Synes det er frekt, rett og slett.

Skrevet

Hei igjen :)

Bare av ren nysgjerrighet...du skrev at hun sa hun akkurat hadde fått lønn...hva jobber hun med/som?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...