Gå til innhold

Ektorp sofaen fra ikea.....noen som har??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sååå lyst på den...ser fin ut. billig.

Kan vaskes i maskina.

Jeg har 3 katter og ei 5 år gammel jente.

Durde ejg har skinnsofa i steden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme selv! Skal kjøpe en 2 seter på lørdag som vi skal ha i tvstua/lekestua :)

Skrevet

Har 2 stk hvite Ektorp, 1 katt og 3 jenter. Sofaen er ikke hvit lenge, for å si det sånn...

Trekket kan vaskes i maskin, men ikke på 60 grader som vaskeanvisningen sier (da krymper det voldsomt og du får det nesten ikke på sofaen igjen etter 1-2 vask). Vasker du det på 40 grader klarer du å tvinge trekket på sofaen minst 4-5 vask før du gir opp og kjøper nytt trekk. Men på 40 grader får du ikke alle flekkene av den hvite, i hvert fall...

Vi har kokbare "pledd" over sofaen til daglig, de vasker vi med jevne mellomrom. Ektorp-trekkene vaskes kun når det er ytterst nødvendig.

God sofa, da!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Veldig god sofa, har en på filmrommet. Men, ulempen er at den blir fort sitti istykker... Den er fin å se på, men ikke så praktisk :o)

Hvis du er flink og bytter ryggputene (altså, bytter plass på dem) ofte, så holder den fasongen litt bedre :)

Skrevet

Vi har Ektorp og er fornøyde med de (minus stolen som tar alt for mye plass ;)) Vi har hatt beige trekk og det er vasket mange ganger (har to hunder, katt og en liten en på 1,5 år) og jeg har ikke opplevd at det ikke passer etterpå. Nå har jeg også kjøpt nye trekk og fått "ny" sofa.

Skrevet

Vi hadde en ektorp hjørnesofa. Etter et par år så den skeiv og rar ut. Trekket hadde jo blitt vaska flere ganger så det satt litt stramt og skeivt over putene. Ryggputene var blitt slappe i fisken og mista litt av formen.

Det mest irriterende var dunet. det stakk sånne små fjærspisser ut og det var irriterende med lite eller lette klær på. Nå støvsugde jeg jo sofaen selv om det ikke er lurt med dunstapp, men med smårollinger i hus og kveldsmat på sofaen måtte det liksom til en gang i blant.

Det var vår erfaring:) Den var godt brukt også altså. Vi liker soafen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...