Lilletrille,<3 Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Lurer litt på når man bør begynne med å smøre magen? Og hva bruker dere?
Petrine +spire=❤ Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Tror nok desverre ikke det er så mye å gjøre for å hindre strekkmerker... Det kommer nok an på hvordan huden din er. Jeg har født 3 barn og har ikke ett eneste strekkmerke. Har en tykk hud som tåler godt å bli strekt. Dersom en har tynn hud er nok faren for strekkmerker større. Strekkmerkene kommer i underhuden og kan derfor vanskelig forebygges med kremer. Men å smøre magen er jo uansett godt for huden så det kan du bare gjøre Håpe du slipper unna altfor mange strekkmerker.
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Enig i dette, noen er disponert for strekkmerker, og andre ikke. Det er uansett godt å smøre med krem eller olje når magen vokser og huden strekkes og klør. Er glad strekkmerkene bare kom på magen min, har jo hørt om folk som får strekkmerker over alt!
april2011mamma Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 masser magen din 20- 30 min hver dag med sirkel bevegelse... da setter du igang kollagenet i underhuden og kan dermed forhindre noe strekkmerker.... ikke garanti, men sjansen er stor for at du får mye mindre enn det du ville fått ellers:) det er underhuden som må stimuleres også
Ellois Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Strekkmerker har vel mest med gener og arv å gjøre, etter hva jeg har skjønt, så jeg løp rett til moren min og spurte hva hun fikk! ;-) Men verken hun eller søsteren min fikk strekkmerker i deres svangerskap, så da senket jeg skuldrene litt. Hva man klatter utenpå magen har i alle fall ingenting å si. MEN... det sies at hva du tyller i deg (innvendig) kan ha en påvirkning. Og det høres jo logisk ut, i mine ører i alle fall. Omega 3 skal visst "smøre" bra fra innsiden. Ikke bare maskineriet, men hudlaget også. Verdt å prøve. Jeg tar i alle fall omega 3 hver dag og krysser fingrene, i kombinasjon med genene! :-)
camillasol Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Jeg er livredd for strekkmerker! Og vil ikke la gener få bestemme;) Jeg prøver så godt jeg kan med de beste av alle tipsene jeg har funnet og tenkt meg frem til basert på fakta og andres opplevelser. Jeg har etter mye research kommet frem til at Clarins stretchmark krem skal være den beste av de i sitt slag, Clarins huile tonic skal være den beste oljen å bruke når en er våtetter dusjen. I tillegg bruk av en god skrub mens en dusjer. Min rutine har da blitt, skrubbe kroppen godt skrubbekrem/børste, dette får i gang sirkulasjonen i huden, deretter huile tonic ved dusj slutt, hvis det begynner å klø iløpet av dagen bruker jeg claring stretch mark creme og masserer denne godt inn. Om kvelden masserer jeg inn lokobase fettkrem på hele magen og ligger og lufttørker til jeg sovner eller den har trukket litt inn. De dagene jeg ikke dusjer, bruker jeg bare strekk merke kremen, men hver kveld avslutter jeg med fettkremen locobase. Jeg har vært syklig opptatt av dette siden jeg ble gravid, nå i snart uker 26 har jeg slått meg til ro med denne rutinen etter mailen til flere i skjønnehetsbransje, samtaler med mødre, bøker, nett osv. Magen er konstant myk og god og ingen tegn til strekkmerker. Mamma hadde strekkmerker så det ligger i genene, men jeg nekter å gi meg. Massasje og forbedret sirkulasjon kan gjøre underverker! I tillegg bør en ikke ta for lange og varme dusjer, da dette aldri er bra for huden uansett om en er gravid eller ikke. Jeg virker kanskje litt overdrevent opptatt, men det er viktig og ikke bare la ting gå sin gang selv om en er gravid. Jeg blir ikke mindre glad i babyen i magen selv om jeg også vil ta vare på meg selv. Jeg har iallefall håp om at det har noe for seg. Massasje har jo heller aldri skadet noen, og skrubbing skal jo som alle vet hjelpe til med sirkulasjonen:)
Tenker på nr 4 Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Er eniig med de som sier det er lite å gjøre for å forhindre strekkmerker... Det har mye med gener å gjøre.. Hvordan huden din er o.l.. Har 2 fra før og ingen strekkmerker. Har ikke smørt meg heller. Og har venninner som bare har en, smørt seg hele tiden, og full av det... Men det er jo lov å håpe da
maibaby i magen Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Kan være vanskelig å forebygge ja, kommer helt ann på hvordan vevet ditt er bygd opp. Men det hjelper jo mot en tørr hud og smøre.. Skader iallfall ikke, selv om strekkmerkene likevel skulle oppstå. Jeg bruker olje
aprilprinsesse2011 Skrevet 28. januar 2011 #9 Skrevet 28. januar 2011 Som de fleste her sier: tror d er lite man kan gjøre for å unngå strekkmerker!! fikk mine første i korsryggen i en alder av 12 år. dette pga at eg da voks mye i høyden, i løpet av en kort periode. var ganske så tynn av meg. ble så gravid i en alder av 17,5 år, og smurte magen daglig. d hjalp lite... endte opp med strekkmerker på mage, lår, rumpe, og bryster... la på meg 22 kg i løpet av svangerskapet. mamma fikk kun to-tre strekkmerker på magen når hun gikk med meg, men fikk ingen flere da ho gikk med mine to yngre søsken. men både eg og søstra mi fikk en god del i våre første svangerskap. denne gangen smører eg meg, bare for å unngå hudkløe, og for å holde huden ved like med fuktighet, o.l. smører meg med babyolje, etter å såpet meg inn i dusjen. og om eg har tid, bruker eg oxo bodylotion etter å ha tørket meg. har oxo weleda sin svangerskapsolje, som eg smører meg med. varierer litt i hvilke produkter eg bruker. men alle er jo for å holde huden ved like.
karolineb Skrevet 28. januar 2011 #10 Skrevet 28. januar 2011 Hei Jeg er delvis enig med at det har med arv å gjøre, men med førstemann smurte jeg masse med fet krem (var den røde til garnier men ikke sett den siden) jeg hadde null strekkmerker etter han. med andremann smurte jeg ikke og fikk masse strekkmerker. siden sistemann har jeg gjennomgått bukplastikk så nå som jeg venter nr tre smører jeg med eucerin dusjolje uten parfyme i dusjen (lukter dritt) og smører med etterpå med eucerin lotion uten parfyme, de fungerer også veldig bra om du er tørr på resten av kroppen!! Lykke til:)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 Med førstemann prøvde jeg nesten alt! Masserte, skrubbet og smurte til den store gullmedalje! Spiste sund og tok min omega3. Ikke la meg på meg mye heller, bare 10 kg. Hadde akkurat rukket å senke skuldrene ved rundtomkring uke 35 da de kom! Fra en dag til en annen! Masse strekkmerker på hele undersiden av magen! Jeg holdt på å få dånedippen!! Nå bærer jeg på nr 3, og har for alvor senket skuldrene... Jeg smører meg med bodylotion etter dusj fordi jeg har lyst, ikke noe annet. Har nesten lært meg å bli glad i de merkene som viser at jeg har båret frem liv! ) De har bleknet med årene og er nå bare svake påminnelser om en graviditet.
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 30. januar 2011 #12 Skrevet 30. januar 2011 Jeg brukte Body Butter fra Body Shop daglig i forrige svangerskap og fikk ingen strekkmerker. Har brukt det denne gangen også og ser ingen strekkmerker hittil. Moren min, derimot, har magen full av strekkmerker, så at det kun er arvelighet kjøper jeg ikke.
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 30. januar 2011 #13 Skrevet 30. januar 2011 Forresten: Jeg smører hver kveld etter dusj.
Clementine Skrevet 30. januar 2011 #14 Skrevet 30. januar 2011 Hva det kommer av vet ikke jeg, men er ikke arvelig virker det som i min familie. Jeg hadde ingen etter første svangerskap, men fikk mange i neste Smørte mye i begge. Mora mi har ingen strekkmerker, og var syltynn når hun ble gravid. Jeg har passelig med former, og trodde derfor huden min var mer elastisk men dengang ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå